• 1932 års konfirmander på träff i Ölmstad. En grupp kvinnor och män stående på gräsmattan utanför bogårdsmuren till Ölmstad kyrka. Från vänster: okänd, okänd, Karin Karlsson (född Larsson), Stina Forsberg (född Andersson), okänd, okänd, Signhild Sandgren, okänd, okänd, kyrkoherde Ernst Sandgren, okänd, Åke Berglund, Ingrid Jardefors (född Lagervall), Anders Gunnarsson, Nils Magnusson, Elon Johansson, okänd, okänd, okänd, okänd, Gustaf Käll framför okänd man, okänd samt Alf Nilsson.
    Photo: Heldebrandt, Percy / Grenna Museum– Andréexpeditionen Polarcenter (Upphovsrätt)

1932 års konfirmander på träff i Ölmstad. En grupp kvinnor och män stående på gräsmattan utanför bogårdsmuren till Ölmstad kyrka. Från vänster: okänd, okänd, Karin Karlsson (född L...

1 comment

• Kortet är taget 1962 (30-årsjubileum) utanför kyrkogårdsmuren och med Ölmstad kyrka i bakgrunden. Kortet visar 1932 års konfirmander i Ölmstad och de är födda omkring 1918.

Från vänster; okänd dam, okänd dam, Karin Karlsson född Larsson, Stina Forsberg född Andersson, okänd dam, okänd dam, Signhild Sandgren (ej konfirmand) gift med kyrkoherde Sandgren, okänd dam, okänd man, kyrkoherde Ernst Sandgren, okänd man, Åke Berglund, Ingrid Jardefors född Lagervall, Anders Gunnarsson, Nils Magnusson, Elon Johansson, okänd man, okänd dam, okänd man, okänd dam, Gustav Käll (i främre rad) med okänd man bakom honom, okänd man, Alf Nilsson.

Ursprungligen var det 29 konfirmander.