• K. Salin och E. Bäcker i väskinlämningen på Domus varuhus. De två butiksbiträdena står bakom en disk med hyllor bakom sig, på dessa hyllor står väskor och påsar som kunderna fått lämna in innan de gått in i varuhuset. Eftersom det var nytt med självbetjäning och kunderna tidigare inte kunnat ta varorna direkt från hyllorna förebyggde man stölder genom att erbjuda kunderna bemannad väskinlämning.
    Photo: Granath, Sten / Bohusläns museum (Upphovsrätt)

K. Salin och E. Bäcker i väskinlämningen på Domus varuhus. De två butiksbiträdena står bakom en disk med hyllor bakom sig, på dessa hyllor står väskor och påsar som kunderna fått l...