• Kungstorget i Uddevalla. Den vänsta halvan av bilden domineras av fundamentet till Dubbelstatyn vid vilken tre män samlats och samtalar. En stående man ger eller får något av en av de två män som sitter ner. Till höger i bild går två kvinnor från betraktaren. Den ena håller i en frukt(troligen ett äpple) och den andra håller en hund(troligen pudel) i koppel. I bakgrunden syns fasaderna till Konsum och en porslinsaffär. I ett av fönstren ovanför porslinsaffären finns en skylt "BAR".
    Photo: Granath, Sten / Bohusläns museum (Upphovsrätt)

Kungstorget i Uddevalla. Den vänsta halvan av bilden domineras av fundamentet till Dubbelstatyn vid vilken tre män samlats och samtalar. En stående man ger eller får något av en av...