C. F. Bishe, lokförare och verkstadsmästare vid Köping - Hults Järnväg, KHJ.
Text på kuvert: "Köping - Hults J.".
Text på baksida: "C. F Bishe [...] Lokf å verkmästare K.H.J. 1855 SJ vid SJ
lokf. 1857
lokförman 1860
verkm 1866".
Text på medfölja ...
Text på kuvert: "Köping - Hults J.".
Text på baksida: "C. F Bishe [...] Lokf å verkmästare K.H.J. 1855 SJ vid SJ
lokf. 1857
lokförman 1860
verkm 1866".
Text på medföljande dokument: †[...] Brittiska järnvägsbyggare, entreprenörer, personal m.m. från resp. järnvägars första år i Sverige. [†¦]†,
†Köping – Hults Järnväg, byggd 1853 – 57.
Stiftarens ombud 1849: William Sim (of the Inner Temple London)
Ombud: advokaten Ch. H. Edmons och Mr John Harvey, Mr Ch. Swainson
Interimstyrelsemedlemmar: John Sadlier, John Masterman J:or James Rhodes, Robert Gillman, George Burge, Palmer Mackelop Dent & Co, sedermera Mr george Millner.
Huvudingenjör: Sir John Rennie (of W'hitehall place London)
Arbetsledare: Mr Smith
Överingenjör: T. E. Wetson 1853 – 55 (sedan vid Nora – Ervalla och Marma – Sandarne järnvägar, åter Köping – Hults Jernväg 1856); Walter 1855 – 56; James Cronin 1856 -
Entreprenör: Mr George Burge 1853 – 54
Verkställande direktör 1856 -57: G. Miller
Revisor: Farmery John Low
Lokomotivförare: C. F. Bish (sedermera på S.J.)
1856 års direktion: W. J. Chaplin, Horase Wilkinson, I. E. Seymor, W. Hartridge, Fraser Taggert, Gerge Miller, sedermera delvis ersatta av Villiam Tottie, Th. Close, Fr. L. Austen
för linjen Ervalla – Arboga, färdig 1867.
Arbetschef: Mr. J. Cronin, därefter Mr Watson 1857 -
för linjen Arboga – Köping
Arbetschef: Mr Watson 1867 -
ledamöter i 1881 års styrelse bl. a. : Edmund Aires och kapten Richard J. Douglas
D:o sekreterare: G. A. Hillier
styrelseledamöter 1893: P. G. Hale: Harg Kimber
Mr Tor Henderson, den världsbekante entreprenören för kristallpalatsen, spekulerade år 1852 på att överta Köping -Hults Järnvägs AB.†, †[...]†.