• Oxelösund - Flen - Västmanlands Järnvägar, OFWJ A 8, framför en III-klass personvagn Köping - Hults Järnväg, KHJ C 35. Bilden är tagen inför överlämnandet till Järnvägsmuseet 1956.
    Photo: Järnvägsmuseet

Text på kuvert: "OFWJ 8".

Text på kopia: "OFWJ 8 med pensionerade lokföraren Bradfield.".

2 comments

• Det har aldrig funnits någon Köping-Hultfreds järnväg. Järnvägen som hade signaturen KHJ hette Köping-Hults järnväg.
  • Hej Tack för din kommentar och att du ville hjälpa oss förbättra informationen i vår databas. Vi har nu ändrat i posten. Ändringen kommer emellertid först att synas på Digitalt museum efter något dygn. Mvh Kristin Thorrud