• Höstmarknad i Gränna 1968. Gunnar Fransson - Gunnars-konfektyr - i hatt och mockajacka håller fram en kartong med karameller för marknadsföreståndaren (och polisen) Arvid Lindgren som låter sig smaka med plånboken uppslagen i näven. Det är möjligt att Lindgren, i hatt och kostym, går runt för att ta upp marknadsavgiften.
    Photo: Heldebrandt, Percy / Grenna Museum– Andréexpeditionen Polarcenter (Upphovsrätt)

Höstmarknad i Gränna 1968. Gunnar Fransson - Gunnars-konfektyr - i hatt och mockajacka håller fram en kartong med karameller för marknadsföreståndaren (och polisen) Arvid Lindgren ...

1 comment

• Arvid Lindgren var polis i Gränna och han levde 1897-1978.