• Marianne Boo sitter vid ett piano iförd en liberiansk festdräkt, en mönstrad klänning. På pianot står fotografier och på väggen till vänster hänger en stor nyckel.
    Photo: Heldebrandt, Percy / Grenna Museum– Andréexpeditionen Polarcenter (Upphovsrätt)

1 comment

• Marianne Boo föddes 1938 i Kaxholmen, Skärstad. Hon utbildade sig till sjuksköterska och barnmorska. Därefter missionär i Liberia. Senare en tidig kvinnlig pionjär-pastor i Pingströrelsen. Folkhögskolelärare och bibellärare och bosatt i Mariannelund.