Flygfoto över delar av Ölmstad by i Jönköpings kommun. Nr R 624.

• OBS Flygbild över delar av Ölmstad by i Ölmstad socken. Taget mot väster.

I förgrunden tre villor på Ölmstad Mellangård. Till höger därom Vägförvaltningens lokaler med bl a garage. Lilla röda huset hitom garagen är Brötjemarks poststation. Hitom poststationen ligger affärsfilialen till affären i Brötjemark (vid "stationen"). Huset med fasadtegel till höger om vägen är Stamborgs affär.

Gården i centrum på bilden är Ölmstad Lillagård.

I fonden två gårdar till vänster om landsvägen; två Ölmstad Skattegårdar. Till höger om landsvägen ytterligare en Ölmstad Skattegård. I fonden till höger en av två Ölmstad Norrgård.

Hitom ligger en av Ölmstad Storegårdar.

• Tack för din kommentar och att du ville hjälpa oss förbättra informationen i Jönköpings läns museums databas