• Carl Öst i glasögon spelar på en gitarr. Han står intill Martin Persson som sitter och spelar på en orgel. På orgeln står en ljusstake med två ljus samt ramade porträttfotografier av män.
    Photo: Heldebrandt, Percy / Grenna Museum– Andréexpeditionen Polarcenter (Upphovsrätt)

Carl Öst i glasögon spelar på en gitarr. Han står intill Martin Persson som sitter och spelar på en orgel. På orgeln står en ljusstake med två ljus samt ramade porträttfotografier ...

1 comment

• Calle Öst var av den kända spelmanssläkten Öst i Hälsingland. Han och Martin Persson var sångarevangelister i Pingströrelsen.