• Det är byastämma i Ölmstad. Fem äldre män i kostym står på rad och tittar i en bok. Mannen i mitten håller byakistan i en hand. De står i ett rum med blommig tapet. På väggen hänger en tavla med blomstermotiv och en spegel med 17/1800-talsram. De är från vänster: Carl Ekblad från Storegården, Carl Svanström från Storegården, Gunnar Gustavsson från Södergården med byakistan i handen, Arvid Jansson från Storegården, (svärfar till Svanström) samt Gunnar Pettersson från Skattegården.
    Photo: Heldebrandt, Percy / Grenna Museum– Andréexpeditionen Polarcenter (Upphovsrätt)

Det är byastämma i Ölmstad. Fem äldre män i kostym står på rad och tittar i en bok. Mannen i mitten håller byakistan i en hand. De står i ett rum med blommig tapet. På väggen hänge...