• Minst sju män sitter utomhus runt ett bord med flaskor och glas med okänt innehåll, på bordet finns också en askkopp och ett paket cigaretter. Männen har kostym med slips eller fluga och på huvudet en blå hög skärmmössa. Mannen i mitten avvikter med en Dolma m/1895 och på huvudet en militär keps av modernare snitt. De sitter vid en rödfärgad byggnad med panel på förvandring. Från vänster: Hans Persson, Holger Andersson, Olle Mathias, Sture Petri och Osse Gustafsson.
    Photo: Grenna Museum– Andréexpeditionen Polarcenter (Upphovsrätt)

Minst sju män sitter utomhus runt ett bord med flaskor och glas med okänt innehåll, på bordet finns också en askkopp och ett paket cigaretter. Männen har kostym med slips eller flu...