• Södra infarten till Gränna, vid Södertull. Fotografi söderut. Höga lövträd kantar en stensatt men något blöt och lerig väg. Till vänster vid dagens Södra parken sitter två män på en bänk och samtalar, mittemot på andra sidan gatan sitter två andra män och tittar mot fotografen. Längre ner på vägen promenerar två kvinnor i hatt och lång klänning, mörk respektiv ljus. Den ena kvinna håller en flicka i handen. Bortom dem en pojke i keps, knäkorta byxor med en korg på armen.
    Photo: Sundbeck, Calla Helena / Grenna Museum– Andréexpeditionen Polarcenter

Södra infarten till Gränna, vid Södertull. Fotografi söderut. Höga lövträd kantar en stensatt men något blöt och lerig väg. Till vänster vid dagens Södra parken sitter två män på e...