• Brahegatan från strax norr om torget och norrut. Vägarbete pågår då gatan breddas. På trottoaren på västra sidan (vänster) står en vägskylt med texten: "Ej möte". På husfasaden närmast sitter en klocka troligen märkt Essbrandt - hon är 16.34. Längre ner syns skyltar för "Jordbrukskassan", "Bröderna Palms livsmedel" och "Landströms Blommor Grönsaker". Ett flertal cyklar står lutade mot husväggen. En man cyklar norrut.
    Photo: Grenna Museum– Andréexpeditionen Polarcenter

Brahegatan från strax norr om torget och norrut. Vägarbete pågår då gatan breddas. På trottoaren på västra sidan (vänster) står en vägskylt med texten: "Ej möte". På husfasaden när...