• Falkenbergs Mekaniska Verkstad  startar  1895  Falkenbergs Mekaniska Verkstad  AB  ombildas till AB 1903  Falkenbergs Nya Mekaniska Verkstad AB     1912     Från 1929 är sysselsättningen enbart gjuteriprodukter.
    Photo: ingen uppgift / Rian museum
    Photo: ingen uppgift / Rian museum

Falkenbergs Mekaniska Verkstad startar 1895 Falkenbergs Mekaniska Verkstad AB ombildas till AB 1903 Falkenbergs Nya Mekaniska Verkstad AB 1912 Från 1929 är sysselsätt...

Tidigare benämning: Falkenbergs Mekaniska Verkstad