• Elin Svensson var dotter till bokhandlare Lars Svensson vars namn förekommer på de flesta vykort i detta album 3096.  På gården tomt 50 (Bron 3) har hållits laxauktioner, vilka illustreras på en målning av Robert Lundberg 1892.
    Photo: DAHLBERG Anna Linnea / Rian museum
    Photo: DAHLBERG Anna Linnea / Rian museum

Elin Svensson var dotter till bokhandlare Lars Svensson vars namn förekommer på de flesta vykort i detta album 3096. På gården tomt 50 (Bron 3) har hållits laxauktioner, vilka ill...

Tidigare benämning: Tomt 49, 50, 51, 52, 53