• Framför en bild har fyra ungdomar ställt upp sig för fotografering. Längst till höger syns Singoalla Millon, som har varit viktig för bevarandet av svenskromsk i historia Hon har förekommit i teve, tidningar och böcker. Millons vittnesmål från uppväxten har bidragit till kunskaper om romers situtation under 1900-talet och bidrog bl.a. till Regeringens vitbok om övergrepp och kränkningar av romer under 1900-talet.
    Photo: Romska Kulturcentret i Malmö

Framför en bild har fyra ungdomar ställt upp sig för fotografering. Längst till höger syns Singoalla Millon, som har varit viktig för bevarandet av svenskromsk i historia Hon har f...