Flygfoto över Ölmstad i Jönköpings kommun. 141/1970

2 comments

• I förgrunden till vänster Tufvanders affär. I förgrunden i mitten Fagerbergs bilverkstad. Strax ovanför den ligger affären med bensinstation och försäljning av Koppartrans`produkter. Till höger ligger kiosken med varm korv försäljning. I mitten av bilden ligger Ölmstad Mellangårdar. Till vänster syns några nybyggda villor på det nya byggnadsområdet och ovanför, den nya Ölmstad- skolan. Från höger i bild kommer den nygrävda vattenledningen till området. Vägen uppåt i bild är Bunnvägen och Brötjemarks stationsområde syns där vägen försvinner. Byn längre upp är Korparp. Längst upp i skogen i mitten av bilden syns Tolarps gård.
  • Tack för din kommentar och att du ville hjälpa oss förbättra informationen i Jönköpings läns museums databas