• Rådhusrätten i Landskrona.
Sittande bakom bordet: nämndemännen Margit Nordengren, Karl Andersson, Bror Jeppsson, Tage Andersson, borgmästare William Gripmark, assessor Klinghammer, nämndemännen Mårtensson, Plantin, Johansson och Johannesson.
Stående: rådhusvaktmästare Klein, nämndemännen S. M. Eskilson, Walter Åberg, Ramberg, Jönsson, Fröjd och Nilsson
    Photo: Landskrona museum
  • Rådhusrätten i Landskrona.
    Photo: Landskrona museum

Rådhusrätten i Landskrona. Sittande framför domarebordet: stadsfiskal Ahlbeck, rådman Richter, prosten Herrlin, rådman Hånell, stadsfogde Laurin. Sittande bakom bordet: nämndemänne...