1
3
100
Gulmålad ångpanna på enaxlat chassi, med två gummihjul. Luckor på sidorna runt om, något välvt tak. Bassöe ångpanna, eldningsyta 3,5 kvm, beräkningstryck 8 ATÖ (max arbetstryck), provtryck 12 ATÖ. Elmotor Crompton Parkinson, 24 V. Oljebrämmare CLX typ Bo1, nr 1649, Ingenjörsfirman Colex. Registrerad hos Yrkesinspektionen 14/1851, besiktigad 1958. Fabrikat: Bassöe Motor: Crompton Parkinson År: 1958 TYP: 3,5H TNR: 136 MNR: SD574R2269
Photo: Väg- och trafikhistoriska samlingen
Gulmålad ångpanna på enaxlat chassi, med två gummihjul. Luckor på sidorna runt om, något välvt tak. Bassöe ångpanna, eldningsyta 3,5 kvm, beräkningstryck 8 ATÖ (max arbetstryck), provtryck 12 ATÖ. Elmotor Crompton Parkinson, 24 V. Oljebrämmare CLX typ Bo1, nr 1649, Ingenjörsfirman Colex. Registrerad hos Yrkesinspektionen 14/1851, besiktigad 1958. Fabrikat: Bassöe Motor: Crompton Parkinson År: 1958 TYP: 3,5H TNR: 136 MNR: SD574R2269
Photo: Väg- och trafikhistoriska samlingen
Gulmålad ångpanna på enaxlat chassi, med två gummihjul. Luckor på sidorna runt om, något välvt tak. Bassöe ångpanna, eldningsyta 3,5 kvm, beräkningstryck 8 ATÖ (max arbetstryck), provtryck 12 ATÖ. Elmotor Crompton Parkinson, 24 V. Oljebrämmare CLX typ Bo1, nr 1649, Ingenjörsfirman Colex. Registrerad hos Yrkesinspektionen 14/1851, besiktigad 1958. Fabrikat: Bassöe Motor: Crompton Parkinson År: 1958 TYP: 3,5H TNR: 136 MNR: SD574R2269
Photo: Väg- och trafikhistoriska samlingen
Accept license and download photo