1
19
100
Mätvagn, ”Mauzins mätvagn”, Banverket Qie nr 984 0023. Tillverkad 1958 som SJ So4 nr 4610. Vagnen är i slitet bruksskick som vid avställningen 1996 och obetydligt ombyggd. Det är en unik specialvagn och välbevarad arbetsmiljö vid järnvägen från slutet av 1900-talet. Vagnen har ett pentry med kylskåp, diskbänk och varmvattenberedare. Det finns även en avdelning med sovplatser. Vagnen var aldrig ombyggd trots lång användningstid. Vagnen avviker mot samtida vagnar genom tre boggier, kortare längd och orange färgsättning. Invändigt äkta känsla från Banverket och även SJ banavdelning. I gott trafikskick vid avställningen.
Photo: Järnvägsmuseet
Mätvagn, ”Mauzins mätvagn”, Banverket Qie nr 984 0023. Tillverkad 1958 som SJ So4 nr 4610. Vagnen är i slitet bruksskick som vid avställningen 1996 och obetydligt ombyggd. Det är en unik specialvagn och välbevarad arbetsmiljö vid järnvägen från slutet av 1900-talet. Vagnen har ett pentry med kylskåp, diskbänk och varmvattenberedare. Det finns även en avdelning med sovplatser. Vagnen var aldrig ombyggd trots lång användningstid. Vagnen avviker mot samtida vagnar genom tre boggier, kortare längd och orange färgsättning. Invändigt äkta känsla från Banverket och även SJ banavdelning. I gott trafikskick vid avställningen.
Photo: Järnvägsmuseet
Mätvagn, ”Mauzins mätvagn”, Banverket Qie nr 984 0023. Tillverkad 1958 som SJ So4 nr 4610. Vagnen är i slitet bruksskick som vid avställningen 1996 och obetydligt ombyggd. Det är en unik specialvagn och välbevarad arbetsmiljö vid järnvägen från slutet av 1900-talet. Vagnen har ett pentry med kylskåp, diskbänk och varmvattenberedare. Det finns även en avdelning med sovplatser. Vagnen var aldrig ombyggd trots lång användningstid. Vagnen avviker mot samtida vagnar genom tre boggier, kortare längd och orange färgsättning. Invändigt äkta känsla från Banverket och även SJ banavdelning. I gott trafikskick vid avställningen.
Photo: Järnvägsmuseet
Mätvagn, ”Mauzins mätvagn”, Banverket Qie nr 984 0023. Tillverkad 1958 som SJ So4 nr 4610. Vagnen är i slitet bruksskick som vid avställningen 1996 och obetydligt ombyggd. Det är en unik specialvagn och välbevarad arbetsmiljö vid järnvägen från slutet av 1900-talet. Vagnen har ett pentry med kylskåp, diskbänk och varmvattenberedare. Det finns även en avdelning med sovplatser. Vagnen var aldrig ombyggd trots lång användningstid. Vagnen avviker mot samtida vagnar genom tre boggier, kortare längd och orange färgsättning. Invändigt äkta känsla från Banverket och även SJ banavdelning. I gott trafikskick vid avställningen.
Photo: Järnvägsmuseet
Mätvagn, ”Mauzins mätvagn”, Banverket Qie nr 984 0023. Tillverkad 1958 som SJ So4 nr 4610. Vagnen är i slitet bruksskick som vid avställningen 1996 och obetydligt ombyggd. Det är en unik specialvagn och välbevarad arbetsmiljö vid järnvägen från slutet av 1900-talet. Vagnen har ett pentry med kylskåp, diskbänk och varmvattenberedare. Det finns även en avdelning med sovplatser. Vagnen var aldrig ombyggd trots lång användningstid. Vagnen avviker mot samtida vagnar genom tre boggier, kortare längd och orange färgsättning. Invändigt äkta känsla från Banverket och även SJ banavdelning. I gott trafikskick vid avställningen.
Photo: Järnvägsmuseet
Mätvagn, ”Mauzins mätvagn”, Banverket Qie nr 984 0023. Tillverkad 1958 som SJ So4 nr 4610. Vagnen är i slitet bruksskick som vid avställningen 1996 och obetydligt ombyggd. Det är en unik specialvagn och välbevarad arbetsmiljö vid järnvägen från slutet av 1900-talet. Vagnen har ett pentry med kylskåp, diskbänk och varmvattenberedare. Det finns även en avdelning med sovplatser. Vagnen var aldrig ombyggd trots lång användningstid. Vagnen avviker mot samtida vagnar genom tre boggier, kortare längd och orange färgsättning. Invändigt äkta känsla från Banverket och även SJ banavdelning. I gott trafikskick vid avställningen.
Photo: Järnvägsmuseet
Mätvagn, ”Mauzins mätvagn”, Banverket Qie nr 984 0023. Tillverkad 1958 som SJ So4 nr 4610. Vagnen är i slitet bruksskick som vid avställningen 1996 och obetydligt ombyggd. Det är en unik specialvagn och välbevarad arbetsmiljö vid järnvägen från slutet av 1900-talet. Vagnen har ett pentry med kylskåp, diskbänk och varmvattenberedare. Det finns även en avdelning med sovplatser. Vagnen var aldrig ombyggd trots lång användningstid. Vagnen avviker mot samtida vagnar genom tre boggier, kortare längd och orange färgsättning. Invändigt äkta känsla från Banverket och även SJ banavdelning. I gott trafikskick vid avställningen.
Photo: Järnvägsmuseet
Mätvagn, ”Mauzins mätvagn”, Banverket Qie nr 984 0023. Tillverkad 1958 som SJ So4 nr 4610. Vagnen är i slitet bruksskick som vid avställningen 1996 och obetydligt ombyggd. Det är en unik specialvagn och välbevarad arbetsmiljö vid järnvägen från slutet av 1900-talet. Vagnen har ett pentry med kylskåp, diskbänk och varmvattenberedare. Det finns även en avdelning med sovplatser. Vagnen var aldrig ombyggd trots lång användningstid. Vagnen avviker mot samtida vagnar genom tre boggier, kortare längd och orange färgsättning. Invändigt äkta känsla från Banverket och även SJ banavdelning. I gott trafikskick vid avställningen.
Photo: Järnvägsmuseet
Mätvagn, ”Mauzins mätvagn”, Banverket Qie nr 984 0023. Tillverkad 1958 som SJ So4 nr 4610. Vagnen är i slitet bruksskick som vid avställningen 1996 och obetydligt ombyggd. Det är en unik specialvagn och välbevarad arbetsmiljö vid järnvägen från slutet av 1900-talet. Vagnen har ett pentry med kylskåp, diskbänk och varmvattenberedare. Det finns även en avdelning med sovplatser. Vagnen var aldrig ombyggd trots lång användningstid. Vagnen avviker mot samtida vagnar genom tre boggier, kortare längd och orange färgsättning. Invändigt äkta känsla från Banverket och även SJ banavdelning. I gott trafikskick vid avställningen.
Photo: Järnvägsmuseet
Mätvagn, ”Mauzins mätvagn”, Banverket Qie nr 984 0023. Tillverkad 1958 som SJ So4 nr 4610. Vagnen är i slitet bruksskick som vid avställningen 1996 och obetydligt ombyggd. Det är en unik specialvagn och välbevarad arbetsmiljö vid järnvägen från slutet av 1900-talet. Vagnen har ett pentry med kylskåp, diskbänk och varmvattenberedare. Det finns även en avdelning med sovplatser. Vagnen var aldrig ombyggd trots lång användningstid. Vagnen avviker mot samtida vagnar genom tre boggier, kortare längd och orange färgsättning. Invändigt äkta känsla från Banverket och även SJ banavdelning. I gott trafikskick vid avställningen.
Photo: Järnvägsmuseet
Mätvagn, ”Mauzins mätvagn”, Banverket Qie nr 984 0023. Tillverkad 1958 som SJ So4 nr 4610. Vagnen är i slitet bruksskick som vid avställningen 1996 och obetydligt ombyggd. Det är en unik specialvagn och välbevarad arbetsmiljö vid järnvägen från slutet av 1900-talet. Vagnen har ett pentry med kylskåp, diskbänk och varmvattenberedare. Det finns även en avdelning med sovplatser. Vagnen var aldrig ombyggd trots lång användningstid. Vagnen avviker mot samtida vagnar genom tre boggier, kortare längd och orange färgsättning. Invändigt äkta känsla från Banverket och även SJ banavdelning. I gott trafikskick vid avställningen.
Photo: Järnvägsmuseet
Mätvagn, ”Mauzins mätvagn”, Banverket Qie nr 984 0023. Tillverkad 1958 som SJ So4 nr 4610. Vagnen är i slitet bruksskick som vid avställningen 1996 och obetydligt ombyggd. Det är en unik specialvagn och välbevarad arbetsmiljö vid järnvägen från slutet av 1900-talet. Vagnen har ett pentry med kylskåp, diskbänk och varmvattenberedare. Det finns även en avdelning med sovplatser. Vagnen var aldrig ombyggd trots lång användningstid. Vagnen avviker mot samtida vagnar genom tre boggier, kortare längd och orange färgsättning. Invändigt äkta känsla från Banverket och även SJ banavdelning. I gott trafikskick vid avställningen.
Photo: Järnvägsmuseet
Mätvagn, ”Mauzins mätvagn”, Banverket Qie nr 984 0023. Tillverkad 1958 som SJ So4 nr 4610. Vagnen är i slitet bruksskick som vid avställningen 1996 och obetydligt ombyggd. Det är en unik specialvagn och välbevarad arbetsmiljö vid järnvägen från slutet av 1900-talet. Vagnen har ett pentry med kylskåp, diskbänk och varmvattenberedare. Det finns även en avdelning med sovplatser. Vagnen var aldrig ombyggd trots lång användningstid. Vagnen avviker mot samtida vagnar genom tre boggier, kortare längd och orange färgsättning. Invändigt äkta känsla från Banverket och även SJ banavdelning. I gott trafikskick vid avställningen.
Photo: Järnvägsmuseet
Mätvagn, ”Mauzins mätvagn”, Banverket Qie nr 984 0023. Tillverkad 1958 som SJ So4 nr 4610. Vagnen är i slitet bruksskick som vid avställningen 1996 och obetydligt ombyggd. Det är en unik specialvagn och välbevarad arbetsmiljö vid järnvägen från slutet av 1900-talet. Vagnen har ett pentry med kylskåp, diskbänk och varmvattenberedare. Det finns även en avdelning med sovplatser. Vagnen var aldrig ombyggd trots lång användningstid. Vagnen avviker mot samtida vagnar genom tre boggier, kortare längd och orange färgsättning. Invändigt äkta känsla från Banverket och även SJ banavdelning. I gott trafikskick vid avställningen.
Photo: Järnvägsmuseet
Mätvagn, ”Mauzins mätvagn”, Banverket Qie nr 984 0023. Tillverkad 1958 som SJ So4 nr 4610. Vagnen är i slitet bruksskick som vid avställningen 1996 och obetydligt ombyggd. Det är en unik specialvagn och välbevarad arbetsmiljö vid järnvägen från slutet av 1900-talet. Vagnen har ett pentry med kylskåp, diskbänk och varmvattenberedare. Det finns även en avdelning med sovplatser. Vagnen var aldrig ombyggd trots lång användningstid. Vagnen avviker mot samtida vagnar genom tre boggier, kortare längd och orange färgsättning. Invändigt äkta känsla från Banverket och även SJ banavdelning. I gott trafikskick vid avställningen.
Photo: Järnvägsmuseet
Mätvagn, ”Mauzins mätvagn”, Banverket Qie nr 984 0023. Tillverkad 1958 som SJ So4 nr 4610. Vagnen är i slitet bruksskick som vid avställningen 1996 och obetydligt ombyggd. Det är en unik specialvagn och välbevarad arbetsmiljö vid järnvägen från slutet av 1900-talet. Vagnen har ett pentry med kylskåp, diskbänk och varmvattenberedare. Det finns även en avdelning med sovplatser. Vagnen var aldrig ombyggd trots lång användningstid. Vagnen avviker mot samtida vagnar genom tre boggier, kortare längd och orange färgsättning. Invändigt äkta känsla från Banverket och även SJ banavdelning. I gott trafikskick vid avställningen.
Photo: Järnvägsmuseet
Mätvagn, ”Mauzins mätvagn”, Banverket Qie nr 984 0023. Tillverkad 1958 som SJ So4 nr 4610. Vagnen är i slitet bruksskick som vid avställningen 1996 och obetydligt ombyggd. Det är en unik specialvagn och välbevarad arbetsmiljö vid järnvägen från slutet av 1900-talet. Vagnen har ett pentry med kylskåp, diskbänk och varmvattenberedare. Det finns även en avdelning med sovplatser. Vagnen var aldrig ombyggd trots lång användningstid. Vagnen avviker mot samtida vagnar genom tre boggier, kortare längd och orange färgsättning. Invändigt äkta känsla från Banverket och även SJ banavdelning. I gott trafikskick vid avställningen.
Photo: Järnvägsmuseet
Mätvagn, ”Mauzins mätvagn”, Banverket Qie nr 984 0023. Tillverkad 1958 som SJ So4 nr 4610. Vagnen är i slitet bruksskick som vid avställningen 1996 och obetydligt ombyggd. Det är en unik specialvagn och välbevarad arbetsmiljö vid järnvägen från slutet av 1900-talet. Vagnen har ett pentry med kylskåp, diskbänk och varmvattenberedare. Det finns även en avdelning med sovplatser. Vagnen var aldrig ombyggd trots lång användningstid. Vagnen avviker mot samtida vagnar genom tre boggier, kortare längd och orange färgsättning. Invändigt äkta känsla från Banverket och även SJ banavdelning. I gott trafikskick vid avställningen.
Photo: Järnvägsmuseet
Mätvagn, ”Mauzins mätvagn”, Banverket Qie nr 984 0023. Tillverkad 1958 som SJ So4 nr 4610. Vagnen är i slitet bruksskick som vid avställningen 1996 och obetydligt ombyggd. Det är en unik specialvagn och välbevarad arbetsmiljö vid järnvägen från slutet av 1900-talet. Vagnen har ett pentry med kylskåp, diskbänk och varmvattenberedare. Det finns även en avdelning med sovplatser. Vagnen var aldrig ombyggd trots lång användningstid. Vagnen avviker mot samtida vagnar genom tre boggier, kortare längd och orange färgsättning. Invändigt äkta känsla från Banverket och även SJ banavdelning. I gott trafikskick vid avställningen.
Photo: Järnvägsmuseet
Accept license and download photo