På de första IF-båtarna var motorn placerad i en särskild motorbrunn under akterluckan. Arrangemanget fungerade inte jättebra och de flesta båtägare satte igen motorbrunnen och placerade utombordaren på akterspegeln.
På IF nummer 1 syns ännu var motorbrunnen suttit, dels som en markerad cirkel nedanför akterspegeln och dels som en trumma under akterluckan.
Utombordsmotor av märket Yamaha om 3,5 hästkrafter.
Photo:
Sjöhistoriska museet
På de första IF-båtarna var motorn placerad i en särskild motorbrunn under akterluckan. Arrangemanget fungerade inte jättebra och de flesta båtägare satte igen motorbrunnen och placerade utombordaren på akterspegeln.
På IF nummer 1 syns ännu var motorbrunnen suttit, dels som en markerad cirkel nedanför akterspegeln och dels som en trumma under akterluckan.
Utombordsmotor av märket Yamaha om 3,5 hästkrafter.
Photo:
Sjöhistoriska museet
På de första IF-båtarna var motorn placerad i en särskild motorbrunn under akterluckan. Arrangemanget fungerade inte jättebra och de flesta båtägare satte igen motorbrunnen och placerade utombordaren på akterspegeln.
På IF nummer 1 syns ännu var motorbrunnen suttit, dels som en markerad cirkel nedanför akterspegeln och dels som en trumma under akterluckan.
Utombordsmotor av märket Yamaha om 3,5 hästkrafter.
Photo:
Sjöhistoriska museet