1 3
På de första IF-båtarna var motorn placerad i en särskild motorbrunn under akterluckan. Arrangemanget fungerade inte jättebra och de flesta båtägare satte igen motorbrunnen och placerade utombordaren på akterspegeln. På IF nummer 1 syns ännu var motorbrunnen suttit, dels som en markerad cirkel nedanför akterspegeln och dels som en trumma under akterluckan. Utombordsmotor av märket Yamaha om 3,5 hästkrafter. Photo: Sjöhistoriska museet
Attribution (CC BY)
På de första IF-båtarna var motorn placerad i en särskild motorbrunn under akterluckan. Arrangemanget fungerade inte jättebra och de flesta båtägare satte igen motorbrunnen och placerade utombordaren på akterspegeln. På IF nummer 1 syns ännu var motorbrunnen suttit, dels som en markerad cirkel nedanför akterspegeln och dels som en trumma under akterluckan. Utombordsmotor av märket Yamaha om 3,5 hästkrafter. Photo: Sjöhistoriska museet
Attribution (CC BY)
På de första IF-båtarna var motorn placerad i en särskild motorbrunn under akterluckan. Arrangemanget fungerade inte jättebra och de flesta båtägare satte igen motorbrunnen och placerade utombordaren på akterspegeln. På IF nummer 1 syns ännu var motorbrunnen suttit, dels som en markerad cirkel nedanför akterspegeln och dels som en trumma under akterluckan. Utombordsmotor av märket Yamaha om 3,5 hästkrafter. Photo: Sjöhistoriska museet
Attribution (CC BY)
  • Accept license and download photo