Klinkerbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar.
Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar.
Photo:
Eriksson, Per
/
Dalarnas museum
Klinkerbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar.
Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar.
Photo:
Eriksson, Per
/
Dalarnas museum
Klinkerbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar.
Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar.
Photo:
Eriksson, Per
/
Dalarnas museum
Klinkerbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar.
Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar.
Photo:
Eriksson, Per
/
Dalarnas museum
Klinkerbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar.
Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar.
Photo:
Eriksson, Per
/
Dalarnas museum
Klinkerbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar.
Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar.
Photo:
Eriksson, Per
/
Dalarnas museum
Klinkerbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar.
Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar.
Photo:
Eriksson, Per
/
Dalarnas museum
Klinkerbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar.
Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar.
Photo:
Eriksson, Per
/
Dalarnas museum
Klinkerbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar.
Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar.
Photo:
Eriksson, Per
/
Dalarnas museum
Klinkerbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar.
Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar.
Photo:
Eriksson, Per
/
Dalarnas museum
Klinkerbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar.
Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar.
Photo:
Eriksson, Per
/
Dalarnas museum
Klinkerbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar.
Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar.
Photo:
Eriksson, Per
/
Dalarnas museum