1
12
100
Klinkerbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar. Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar.
Photo: Eriksson, Per / Dalarnas museum
Klinkerbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar. Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar.
Photo: Eriksson, Per / Dalarnas museum
Klinkerbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar. Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar.
Photo: Eriksson, Per / Dalarnas museum
Klinkerbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar. Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar.
Photo: Eriksson, Per / Dalarnas museum
Klinkerbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar. Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar.
Photo: Eriksson, Per / Dalarnas museum
Klinkerbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar. Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar.
Photo: Eriksson, Per / Dalarnas museum
Klinkerbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar. Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar.
Photo: Eriksson, Per / Dalarnas museum
Klinkerbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar. Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar.
Photo: Eriksson, Per / Dalarnas museum
Klinkerbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar. Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar.
Photo: Eriksson, Per / Dalarnas museum
Klinkerbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar. Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar.
Photo: Eriksson, Per / Dalarnas museum
Klinkerbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar. Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar.
Photo: Eriksson, Per / Dalarnas museum
Klinkerbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar. Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar.
Photo: Eriksson, Per / Dalarnas museum
Accept license and download photo