1 12
Klinkbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar. Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar. Photo: Eriksson, Per / Dalarnas museum
Attribution (CC BY)
Klinkbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar. Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar. Photo: Eriksson, Per / Dalarnas museum
Attribution (CC BY)
Klinkbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar. Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar. Photo: Eriksson, Per / Dalarnas museum
Attribution (CC BY)
Klinkbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar. Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar. Photo: Eriksson, Per / Dalarnas museum
Attribution (CC BY)
Klinkbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar. Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar. Photo: Eriksson, Per / Dalarnas museum
Attribution (CC BY)
Klinkbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar. Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar. Photo: Eriksson, Per / Dalarnas museum
Attribution (CC BY)
Klinkbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar. Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar. Photo: Eriksson, Per / Dalarnas museum
Attribution (CC BY)
Klinkbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar. Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar. Photo: Eriksson, Per / Dalarnas museum
Attribution (CC BY)
Klinkbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar. Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar. Photo: Eriksson, Per / Dalarnas museum
Attribution (CC BY)
Klinkbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar. Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar. Photo: Eriksson, Per / Dalarnas museum
Attribution (CC BY)
Klinkbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar. Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar. Photo: Eriksson, Per / Dalarnas museum
Attribution (CC BY)
Klinkbyggd båt med bordläggning, kölstock och bottenstockar av furu. Bordplankorna midskepps 23-28 cm breda och 3,5-4,5 cm tjocka. Båten sammanfogad med järnspik och tränaglar. Delar av skrovet till en pråm. Handbilade brädor där större sektioner sitter samman med dymlingar, samt flertalet lösa delar. Photo: Eriksson, Per / Dalarnas museum
Attribution (CC BY)
  • Accept license and download photo