1
6
100
Grupp F II. Friktionsrör av Siemens konstruktion år 1841 i elva delar. Antändning skedde genom den med friktionssats bestrukna armens (rivarens) gnidning mot det i röret befintliga mjölkrutet. Därtill användes antändningsrem (fyrsnöre). Två stycken olika fyrrör i tillverkningsstadier, en kort och en lång.
Photo: Armémuseum
Grupp F II. Friktionsrör av Siemens konstruktion år 1841 i elva delar. Antändning skedde genom den med friktionssats bestrukna armens (rivarens) gnidning mot det i röret befintliga mjölkrutet. Därtill användes antändningsrem (fyrsnöre). Två stycken olika fyrrör i tillverkningsstadier, en kort och en lång.
Photo: Armémuseum
Grupp F II. Friktionsrör av Siemens konstruktion år 1841 i elva delar. Antändning skedde genom den med friktionssats bestrukna armens (rivarens) gnidning mot det i röret befintliga mjölkrutet. Därtill användes antändningsrem (fyrsnöre). Två stycken olika fyrrör i tillverkningsstadier, en kort och en lång.
Photo: Armémuseum
Grupp F II. Friktionsrör av Siemens konstruktion år 1841 i elva delar. Antändning skedde genom den med friktionssats bestrukna armens (rivarens) gnidning mot det i röret befintliga mjölkrutet. Därtill användes antändningsrem (fyrsnöre). Två stycken olika fyrrör i tillverkningsstadier, en kort och en lång.
Photo: Armémuseum
Grupp F II. Friktionsrör av Siemens konstruktion år 1841 i elva delar. Antändning skedde genom den med friktionssats bestrukna armens (rivarens) gnidning mot det i röret befintliga mjölkrutet. Därtill användes antändningsrem (fyrsnöre). Två stycken olika fyrrör i tillverkningsstadier, en kort och en lång.
Photo: Armémuseum
Grupp F II. Friktionsrör av Siemens konstruktion år 1841 i elva delar. Antändning skedde genom den med friktionssats bestrukna armens (rivarens) gnidning mot det i röret befintliga mjölkrutet. Därtill användes antändningsrem (fyrsnöre). Två stycken olika fyrrör i tillverkningsstadier, en kort och en lång.
Photo: Armémuseum / Armémuseum
Accept license and download photo