1
13
100
Tvåsitsigt monoplan, sjöflygplan med franska Morane-Saulinier MoS G som förebild. Plywoodklädd kropp på fackverkskonstruktion. Vingarna är tillverkade av träbalkar och träspryglar klädda med linneduk. Höjd- och sidorodren är av stålrörskonstruktion klädda med linneduk. Flygmaskinen har landningsställ, sporrställ och stöttor av stålrör, motorkåpa av plåt samt är försedd med flottörer av plywood för landning på vatten. Thulinmotor av typ A, tillverkningsnummer 465. Niocylindrig luftkyld roterande stjärnmotor med effekt 90 hk. Vingyta 16 m2. Högsta fart 110-135 km/tim.
Photo: Begenisic, Nedeljko / Tekniska museet
Tvåsitsigt monoplan, sjöflygplan med franska Morane-Saulinier MoS G som förebild. Plywoodklädd kropp på fackverkskonstruktion. Vingarna är tillverkade av träbalkar och träspryglar klädda med linneduk. Höjd- och sidorodren är av stålrörskonstruktion klädda med linneduk. Flygmaskinen har landningsställ, sporrställ och stöttor av stålrör, motorkåpa av plåt samt är försedd med flottörer av plywood för landning på vatten. Thulinmotor av typ A, tillverkningsnummer 465. Niocylindrig luftkyld roterande stjärnmotor med effekt 90 hk. Vingyta 16 m2. Högsta fart 110-135 km/tim.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Tvåsitsigt monoplan, sjöflygplan med franska Morane-Saulinier MoS G som förebild. Plywoodklädd kropp på fackverkskonstruktion. Vingarna är tillverkade av träbalkar och träspryglar klädda med linneduk. Höjd- och sidorodren är av stålrörskonstruktion klädda med linneduk. Flygmaskinen har landningsställ, sporrställ och stöttor av stålrör, motorkåpa av plåt samt är försedd med flottörer av plywood för landning på vatten. Thulinmotor av typ A, tillverkningsnummer 465. Niocylindrig luftkyld roterande stjärnmotor med effekt 90 hk. Vingyta 16 m2. Högsta fart 110-135 km/tim.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Tvåsitsigt monoplan, sjöflygplan med franska Morane-Saulinier MoS G som förebild. Plywoodklädd kropp på fackverkskonstruktion. Vingarna är tillverkade av träbalkar och träspryglar klädda med linneduk. Höjd- och sidorodren är av stålrörskonstruktion klädda med linneduk. Flygmaskinen har landningsställ, sporrställ och stöttor av stålrör, motorkåpa av plåt samt är försedd med flottörer av plywood för landning på vatten. Thulinmotor av typ A, tillverkningsnummer 465. Niocylindrig luftkyld roterande stjärnmotor med effekt 90 hk. Vingyta 16 m2. Högsta fart 110-135 km/tim.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Tvåsitsigt monoplan, sjöflygplan med franska Morane-Saulinier MoS G som förebild. Plywoodklädd kropp på fackverkskonstruktion. Vingarna är tillverkade av träbalkar och träspryglar klädda med linneduk. Höjd- och sidorodren är av stålrörskonstruktion klädda med linneduk. Flygmaskinen har landningsställ, sporrställ och stöttor av stålrör, motorkåpa av plåt samt är försedd med flottörer av plywood för landning på vatten. Thulinmotor av typ A, tillverkningsnummer 465. Niocylindrig luftkyld roterande stjärnmotor med effekt 90 hk. Vingyta 16 m2. Högsta fart 110-135 km/tim.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Tvåsitsigt monoplan, sjöflygplan med franska Morane-Saulinier MoS G som förebild. Plywoodklädd kropp på fackverkskonstruktion. Vingarna är tillverkade av träbalkar och träspryglar klädda med linneduk. Höjd- och sidorodren är av stålrörskonstruktion klädda med linneduk. Flygmaskinen har landningsställ, sporrställ och stöttor av stålrör, motorkåpa av plåt samt är försedd med flottörer av plywood för landning på vatten. Thulinmotor av typ A, tillverkningsnummer 465. Niocylindrig luftkyld roterande stjärnmotor med effekt 90 hk. Vingyta 16 m2. Högsta fart 110-135 km/tim.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Tvåsitsigt monoplan, sjöflygplan med franska Morane-Saulinier MoS G som förebild. Plywoodklädd kropp på fackverkskonstruktion. Vingarna är tillverkade av träbalkar och träspryglar klädda med linneduk. Höjd- och sidorodren är av stålrörskonstruktion klädda med linneduk. Flygmaskinen har landningsställ, sporrställ och stöttor av stålrör, motorkåpa av plåt samt är försedd med flottörer av plywood för landning på vatten. Thulinmotor av typ A, tillverkningsnummer 465. Niocylindrig luftkyld roterande stjärnmotor med effekt 90 hk. Vingyta 16 m2. Högsta fart 110-135 km/tim.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Tvåsitsigt monoplan, sjöflygplan med franska Morane-Saulinier MoS G som förebild. Plywoodklädd kropp på fackverkskonstruktion. Vingarna är tillverkade av träbalkar och träspryglar klädda med linneduk. Höjd- och sidorodren är av stålrörskonstruktion klädda med linneduk. Flygmaskinen har landningsställ, sporrställ och stöttor av stålrör, motorkåpa av plåt samt är försedd med flottörer av plywood för landning på vatten. Thulinmotor av typ A, tillverkningsnummer 465. Niocylindrig luftkyld roterande stjärnmotor med effekt 90 hk. Vingyta 16 m2. Högsta fart 110-135 km/tim.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Tvåsitsigt monoplan, sjöflygplan med franska Morane-Saulinier MoS G som förebild. Plywoodklädd kropp på fackverkskonstruktion. Vingarna är tillverkade av träbalkar och träspryglar klädda med linneduk. Höjd- och sidorodren är av stålrörskonstruktion klädda med linneduk. Flygmaskinen har landningsställ, sporrställ och stöttor av stålrör, motorkåpa av plåt samt är försedd med flottörer av plywood för landning på vatten. Thulinmotor av typ A, tillverkningsnummer 465. Niocylindrig luftkyld roterande stjärnmotor med effekt 90 hk. Vingyta 16 m2. Högsta fart 110-135 km/tim.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Tvåsitsigt monoplan, sjöflygplan med franska Morane-Saulinier MoS G som förebild. Plywoodklädd kropp på fackverkskonstruktion. Vingarna är tillverkade av träbalkar och träspryglar klädda med linneduk. Höjd- och sidorodren är av stålrörskonstruktion klädda med linneduk. Flygmaskinen har landningsställ, sporrställ och stöttor av stålrör, motorkåpa av plåt samt är försedd med flottörer av plywood för landning på vatten. Thulinmotor av typ A, tillverkningsnummer 465. Niocylindrig luftkyld roterande stjärnmotor med effekt 90 hk. Vingyta 16 m2. Högsta fart 110-135 km/tim.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Tvåsitsigt monoplan, sjöflygplan med franska Morane-Saulinier MoS G som förebild. Plywoodklädd kropp på fackverkskonstruktion. Vingarna är tillverkade av träbalkar och träspryglar klädda med linneduk. Höjd- och sidorodren är av stålrörskonstruktion klädda med linneduk. Flygmaskinen har landningsställ, sporrställ och stöttor av stålrör, motorkåpa av plåt samt är försedd med flottörer av plywood för landning på vatten. Thulinmotor av typ A, tillverkningsnummer 465. Niocylindrig luftkyld roterande stjärnmotor med effekt 90 hk. Vingyta 16 m2. Högsta fart 110-135 km/tim.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Tvåsitsigt monoplan, sjöflygplan med franska Morane-Saulinier MoS G som förebild. Plywoodklädd kropp på fackverkskonstruktion. Vingarna är tillverkade av träbalkar och träspryglar klädda med linneduk. Höjd- och sidorodren är av stålrörskonstruktion klädda med linneduk. Flygmaskinen har landningsställ, sporrställ och stöttor av stålrör, motorkåpa av plåt samt är försedd med flottörer av plywood för landning på vatten. Thulinmotor av typ A, tillverkningsnummer 465. Niocylindrig luftkyld roterande stjärnmotor med effekt 90 hk. Vingyta 16 m2. Högsta fart 110-135 km/tim.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Tvåsitsigt monoplan, sjöflygplan med franska Morane-Saulinier MoS G som förebild. Plywoodklädd kropp på fackverkskonstruktion. Vingarna är tillverkade av träbalkar och träspryglar klädda med linneduk. Höjd- och sidorodren är av stålrörskonstruktion klädda med linneduk. Flygmaskinen har landningsställ, sporrställ och stöttor av stålrör, motorkåpa av plåt samt är försedd med flottörer av plywood för landning på vatten. Thulinmotor av typ A, tillverkningsnummer 465. Niocylindrig luftkyld roterande stjärnmotor med effekt 90 hk. Vingyta 16 m2. Högsta fart 110-135 km/tim.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Accept license and download photo