1
11
100
4-cylindrig vattenkyld flygmotor. Toppventilmotor med in- och utsugsventiler. Individuella vipparmar och stötstänger från underliggande kammaxel. Cylindertoppapparna i två grupper. Vevaxeln driver kammaxel, tändmagneten samt vattenpumpen via utanpåliggande kuggväxlar. Utanpåliggande oljepump drivs via kuggväxel från kammaxelns främre förlängning. Tändmagnet av typ BOSCH ZR4 No. 1416445, men två tändstift per cylinder av typ BOSCH 13 D III. Enkelchokeförgasare DRP 187853. Tillbehör: Vev.
Photo: Hinchcliffe, Chris / Tekniska museet
4-cylindrig vattenkyld flygmotor. Toppventilmotor med in- och utsugsventiler. Individuella vipparmar och stötstänger från underliggande kammaxel. Cylindertoppapparna i två grupper. Vevaxeln driver kammaxel, tändmagneten samt vattenpumpen via utanpåliggande kuggväxlar. Utanpåliggande oljepump drivs via kuggväxel från kammaxelns främre förlängning. Tändmagnet av typ BOSCH ZR4 No. 1416445, men två tändstift per cylinder av typ BOSCH 13 D III. Enkelchokeförgasare DRP 187853. Tillbehör: Vev.
Photo: Hinchcliffe, Chris / Tekniska museet
4-cylindrig vattenkyld flygmotor. Toppventilmotor med in- och utsugsventiler. Individuella vipparmar och stötstänger från underliggande kammaxel. Cylindertoppapparna i två grupper. Vevaxeln driver kammaxel, tändmagneten samt vattenpumpen via utanpåliggande kuggväxlar. Utanpåliggande oljepump drivs via kuggväxel från kammaxelns främre förlängning. Tändmagnet av typ BOSCH ZR4 No. 1416445, men två tändstift per cylinder av typ BOSCH 13 D III. Enkelchokeförgasare DRP 187853. Tillbehör: Vev.
Photo: Okänd / Tekniska museet
4-cylindrig vattenkyld flygmotor. Toppventilmotor med in- och utsugsventiler. Individuella vipparmar och stötstänger från underliggande kammaxel. Cylindertoppapparna i två grupper. Vevaxeln driver kammaxel, tändmagneten samt vattenpumpen via utanpåliggande kuggväxlar. Utanpåliggande oljepump drivs via kuggväxel från kammaxelns främre förlängning. Tändmagnet av typ BOSCH ZR4 No. 1416445, men två tändstift per cylinder av typ BOSCH 13 D III. Enkelchokeförgasare DRP 187853. Tillbehör: Vev.
Photo: Okänd / Tekniska museet
4-cylindrig vattenkyld flygmotor. Toppventilmotor med in- och utsugsventiler. Individuella vipparmar och stötstänger från underliggande kammaxel. Cylindertoppapparna i två grupper. Vevaxeln driver kammaxel, tändmagneten samt vattenpumpen via utanpåliggande kuggväxlar. Utanpåliggande oljepump drivs via kuggväxel från kammaxelns främre förlängning. Tändmagnet av typ BOSCH ZR4 No. 1416445, men två tändstift per cylinder av typ BOSCH 13 D III. Enkelchokeförgasare DRP 187853. Tillbehör: Vev.
Photo: Hinchcliffe, Chris / Tekniska museet
4-cylindrig vattenkyld flygmotor. Toppventilmotor med in- och utsugsventiler. Individuella vipparmar och stötstänger från underliggande kammaxel. Cylindertoppapparna i två grupper. Vevaxeln driver kammaxel, tändmagneten samt vattenpumpen via utanpåliggande kuggväxlar. Utanpåliggande oljepump drivs via kuggväxel från kammaxelns främre förlängning. Tändmagnet av typ BOSCH ZR4 No. 1416445, men två tändstift per cylinder av typ BOSCH 13 D III. Enkelchokeförgasare DRP 187853. Tillbehör: Vev.
Photo: Hinchcliffe, Chris / Tekniska museet
4-cylindrig vattenkyld flygmotor. Toppventilmotor med in- och utsugsventiler. Individuella vipparmar och stötstänger från underliggande kammaxel. Cylindertoppapparna i två grupper. Vevaxeln driver kammaxel, tändmagneten samt vattenpumpen via utanpåliggande kuggväxlar. Utanpåliggande oljepump drivs via kuggväxel från kammaxelns främre förlängning. Tändmagnet av typ BOSCH ZR4 No. 1416445, men två tändstift per cylinder av typ BOSCH 13 D III. Enkelchokeförgasare DRP 187853. Tillbehör: Vev.
Photo: Hinchcliffe, Chris / Tekniska museet
4-cylindrig vattenkyld flygmotor. Toppventilmotor med in- och utsugsventiler. Individuella vipparmar och stötstänger från underliggande kammaxel. Cylindertoppapparna i två grupper. Vevaxeln driver kammaxel, tändmagneten samt vattenpumpen via utanpåliggande kuggväxlar. Utanpåliggande oljepump drivs via kuggväxel från kammaxelns främre förlängning. Tändmagnet av typ BOSCH ZR4 No. 1416445, men två tändstift per cylinder av typ BOSCH 13 D III. Enkelchokeförgasare DRP 187853. Tillbehör: Vev.
Photo: Hinchcliffe, Chris / Tekniska museet
4-cylindrig vattenkyld flygmotor. Toppventilmotor med in- och utsugsventiler. Individuella vipparmar och stötstänger från underliggande kammaxel. Cylindertoppapparna i två grupper. Vevaxeln driver kammaxel, tändmagneten samt vattenpumpen via utanpåliggande kuggväxlar. Utanpåliggande oljepump drivs via kuggväxel från kammaxelns främre förlängning. Tändmagnet av typ BOSCH ZR4 No. 1416445, men två tändstift per cylinder av typ BOSCH 13 D III. Enkelchokeförgasare DRP 187853. Tillbehör: Vev.
Photo: Hinchcliffe, Chris / Tekniska museet
4-cylindrig vattenkyld flygmotor. Toppventilmotor med in- och utsugsventiler. Individuella vipparmar och stötstänger från underliggande kammaxel. Cylindertoppapparna i två grupper. Vevaxeln driver kammaxel, tändmagneten samt vattenpumpen via utanpåliggande kuggväxlar. Utanpåliggande oljepump drivs via kuggväxel från kammaxelns främre förlängning. Tändmagnet av typ BOSCH ZR4 No. 1416445, men två tändstift per cylinder av typ BOSCH 13 D III. Enkelchokeförgasare DRP 187853. Tillbehör: Vev.
Photo: Hinchcliffe, Chris / Tekniska museet
4-cylindrig vattenkyld flygmotor. Toppventilmotor med in- och utsugsventiler. Individuella vipparmar och stötstänger från underliggande kammaxel. Cylindertoppapparna i två grupper. Vevaxeln driver kammaxel, tändmagneten samt vattenpumpen via utanpåliggande kuggväxlar. Utanpåliggande oljepump drivs via kuggväxel från kammaxelns främre förlängning. Tändmagnet av typ BOSCH ZR4 No. 1416445, men två tändstift per cylinder av typ BOSCH 13 D III. Enkelchokeförgasare DRP 187853. Tillbehör: Vev.
Photo: Tekniska museet
Accept license and download photo