1
10
100
Trehjulig bil med Kelecom, VAF & Co bensinmotor och en fransk förgasare. Kraftöverföring med kedja till bakhjulet. Bilen styrs med en ratt som sitter centralt placerad på en styrkolonn där övriga reglage också finns. Den har igen backinrättning men kan lätt av en person skjutas baklänges, bandbroms på drivhjulets nav. Fotbroms direkt på drifhjulets slitbana, som ej fanns vid bilens ankomst till TM. Karossen är av typ "vis-a-vis" med plats för fyra och sannolikt tillverkad av mahogny. Axelavstånd ca. 1500 mm, spårvidd: ca. 1150 mm, hjuldiam: ca. 650 mm. Motor märkt "Moteur Relecom", "VAF & Co", typ de Dion Bouton. Förgasare: Carburateur Longuemar 10176 brevté s.g.d.g. Encylindrig luftkyld fyrtaktsmotor Cirka 2,5 hk Magnettändning och tändstift Två växlar, ingen backväxel Högsta fart 30 km/tim
Photo: Cronestrand, Nisse / Tekniska museet
Trehjulig bil med Kelecom, VAF & Co bensinmotor och en fransk förgasare. Kraftöverföring med kedja till bakhjulet. Bilen styrs med en ratt som sitter centralt placerad på en styrkolonn där övriga reglage också finns. Den har igen backinrättning men kan lätt av en person skjutas baklänges, bandbroms på drivhjulets nav. Fotbroms direkt på drifhjulets slitbana, som ej fanns vid bilens ankomst till TM. Karossen är av typ "vis-a-vis" med plats för fyra och sannolikt tillverkad av mahogny. Axelavstånd ca. 1500 mm, spårvidd: ca. 1150 mm, hjuldiam: ca. 650 mm. Motor märkt "Moteur Relecom", "VAF & Co", typ de Dion Bouton. Förgasare: Carburateur Longuemar 10176 brevté s.g.d.g. Encylindrig luftkyld fyrtaktsmotor Cirka 2,5 hk Magnettändning och tändstift Två växlar, ingen backväxel Högsta fart 30 km/tim
Photo: Cronestrand, Nisse / Tekniska museet
Trehjulig bil med Kelecom, VAF & Co bensinmotor och en fransk förgasare. Kraftöverföring med kedja till bakhjulet. Bilen styrs med en ratt som sitter centralt placerad på en styrkolonn där övriga reglage också finns. Den har igen backinrättning men kan lätt av en person skjutas baklänges, bandbroms på drivhjulets nav. Fotbroms direkt på drifhjulets slitbana, som ej fanns vid bilens ankomst till TM. Karossen är av typ "vis-a-vis" med plats för fyra och sannolikt tillverkad av mahogny. Axelavstånd ca. 1500 mm, spårvidd: ca. 1150 mm, hjuldiam: ca. 650 mm. Motor märkt "Moteur Relecom", "VAF & Co", typ de Dion Bouton. Förgasare: Carburateur Longuemar 10176 brevté s.g.d.g. Encylindrig luftkyld fyrtaktsmotor Cirka 2,5 hk Magnettändning och tändstift Två växlar, ingen backväxel Högsta fart 30 km/tim
Photo: Gerdén, Anna / Tekniska museet
Trehjulig bil med Kelecom, VAF & Co bensinmotor och en fransk förgasare. Kraftöverföring med kedja till bakhjulet. Bilen styrs med en ratt som sitter centralt placerad på en styrkolonn där övriga reglage också finns. Den har igen backinrättning men kan lätt av en person skjutas baklänges, bandbroms på drivhjulets nav. Fotbroms direkt på drifhjulets slitbana, som ej fanns vid bilens ankomst till TM. Karossen är av typ "vis-a-vis" med plats för fyra och sannolikt tillverkad av mahogny. Axelavstånd ca. 1500 mm, spårvidd: ca. 1150 mm, hjuldiam: ca. 650 mm. Motor märkt "Moteur Relecom", "VAF & Co", typ de Dion Bouton. Förgasare: Carburateur Longuemar 10176 brevté s.g.d.g. Encylindrig luftkyld fyrtaktsmotor Cirka 2,5 hk Magnettändning och tändstift Två växlar, ingen backväxel Högsta fart 30 km/tim
Photo: Okänd / Tekniska museet
Trehjulig bil med Kelecom, VAF & Co bensinmotor och en fransk förgasare. Kraftöverföring med kedja till bakhjulet. Bilen styrs med en ratt som sitter centralt placerad på en styrkolonn där övriga reglage också finns. Den har igen backinrättning men kan lätt av en person skjutas baklänges, bandbroms på drivhjulets nav. Fotbroms direkt på drifhjulets slitbana, som ej fanns vid bilens ankomst till TM. Karossen är av typ "vis-a-vis" med plats för fyra och sannolikt tillverkad av mahogny. Axelavstånd ca. 1500 mm, spårvidd: ca. 1150 mm, hjuldiam: ca. 650 mm. Motor märkt "Moteur Relecom", "VAF & Co", typ de Dion Bouton. Förgasare: Carburateur Longuemar 10176 brevté s.g.d.g. Encylindrig luftkyld fyrtaktsmotor Cirka 2,5 hk Magnettändning och tändstift Två växlar, ingen backväxel Högsta fart 30 km/tim
Photo: Okänd / Tekniska museet
Trehjulig bil med Kelecom, VAF & Co bensinmotor och en fransk förgasare. Kraftöverföring med kedja till bakhjulet. Bilen styrs med en ratt som sitter centralt placerad på en styrkolonn där övriga reglage också finns. Den har igen backinrättning men kan lätt av en person skjutas baklänges, bandbroms på drivhjulets nav. Fotbroms direkt på drifhjulets slitbana, som ej fanns vid bilens ankomst till TM. Karossen är av typ "vis-a-vis" med plats för fyra och sannolikt tillverkad av mahogny. Axelavstånd ca. 1500 mm, spårvidd: ca. 1150 mm, hjuldiam: ca. 650 mm. Motor märkt "Moteur Relecom", "VAF & Co", typ de Dion Bouton. Förgasare: Carburateur Longuemar 10176 brevté s.g.d.g. Encylindrig luftkyld fyrtaktsmotor Cirka 2,5 hk Magnettändning och tändstift Två växlar, ingen backväxel Högsta fart 30 km/tim
Photo: Okänd / Tekniska museet
Trehjulig bil med Kelecom, VAF & Co bensinmotor och en fransk förgasare. Kraftöverföring med kedja till bakhjulet. Bilen styrs med en ratt som sitter centralt placerad på en styrkolonn där övriga reglage också finns. Den har igen backinrättning men kan lätt av en person skjutas baklänges, bandbroms på drivhjulets nav. Fotbroms direkt på drifhjulets slitbana, som ej fanns vid bilens ankomst till TM. Karossen är av typ "vis-a-vis" med plats för fyra och sannolikt tillverkad av mahogny. Axelavstånd ca. 1500 mm, spårvidd: ca. 1150 mm, hjuldiam: ca. 650 mm. Motor märkt "Moteur Relecom", "VAF & Co", typ de Dion Bouton. Förgasare: Carburateur Longuemar 10176 brevté s.g.d.g. Encylindrig luftkyld fyrtaktsmotor Cirka 2,5 hk Magnettändning och tändstift Två växlar, ingen backväxel Högsta fart 30 km/tim
Photo: Okänd / Tekniska museet
Trehjulig bil med Kelecom, VAF & Co bensinmotor och en fransk förgasare. Kraftöverföring med kedja till bakhjulet. Bilen styrs med en ratt som sitter centralt placerad på en styrkolonn där övriga reglage också finns. Den har igen backinrättning men kan lätt av en person skjutas baklänges, bandbroms på drivhjulets nav. Fotbroms direkt på drifhjulets slitbana, som ej fanns vid bilens ankomst till TM. Karossen är av typ "vis-a-vis" med plats för fyra och sannolikt tillverkad av mahogny. Axelavstånd ca. 1500 mm, spårvidd: ca. 1150 mm, hjuldiam: ca. 650 mm. Motor märkt "Moteur Relecom", "VAF & Co", typ de Dion Bouton. Förgasare: Carburateur Longuemar 10176 brevté s.g.d.g. Encylindrig luftkyld fyrtaktsmotor Cirka 2,5 hk Magnettändning och tändstift Två växlar, ingen backväxel Högsta fart 30 km/tim
Photo: Okänd / Tekniska museet
Trehjulig bil med Kelecom, VAF & Co bensinmotor och en fransk förgasare. Kraftöverföring med kedja till bakhjulet. Bilen styrs med en ratt som sitter centralt placerad på en styrkolonn där övriga reglage också finns. Den har igen backinrättning men kan lätt av en person skjutas baklänges, bandbroms på drivhjulets nav. Fotbroms direkt på drifhjulets slitbana, som ej fanns vid bilens ankomst till TM. Karossen är av typ "vis-a-vis" med plats för fyra och sannolikt tillverkad av mahogny. Axelavstånd ca. 1500 mm, spårvidd: ca. 1150 mm, hjuldiam: ca. 650 mm. Motor märkt "Moteur Relecom", "VAF & Co", typ de Dion Bouton. Förgasare: Carburateur Longuemar 10176 brevté s.g.d.g. Encylindrig luftkyld fyrtaktsmotor Cirka 2,5 hk Magnettändning och tändstift Två växlar, ingen backväxel Högsta fart 30 km/tim
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Trehjulig bil med Kelecom, VAF & Co bensinmotor och en fransk förgasare. Kraftöverföring med kedja till bakhjulet. Bilen styrs med en ratt som sitter centralt placerad på en styrkolonn där övriga reglage också finns. Den har igen backinrättning men kan lätt av en person skjutas baklänges, bandbroms på drivhjulets nav. Fotbroms direkt på drifhjulets slitbana, som ej fanns vid bilens ankomst till TM. Karossen är av typ "vis-a-vis" med plats för fyra och sannolikt tillverkad av mahogny. Axelavstånd ca. 1500 mm, spårvidd: ca. 1150 mm, hjuldiam: ca. 650 mm. Motor märkt "Moteur Relecom", "VAF & Co", typ de Dion Bouton. Förgasare: Carburateur Longuemar 10176 brevté s.g.d.g. Encylindrig luftkyld fyrtaktsmotor Cirka 2,5 hk Magnettändning och tändstift Två växlar, ingen backväxel Högsta fart 30 km/tim
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Accept license and download photo