1
10
100
S.k barrel-motor, 12-cylindrig, med cylindrarna förlagda runt om och parallellt med vevaxeln. Utvecklingsprojekt utan praktisk tillämpning. Fördelen med konstruktionen jämfört med gängse typer är dess kompakthet (hög effekt i relation till volymen), frihet från vibrationer och effektivare förbränning. Av skäl som framgår av bilaga har den ej fått kommersiell användning.
Photo: Okänd / Tekniska museet
S.k barrel-motor, 12-cylindrig, med cylindrarna förlagda runt om och parallellt med vevaxeln. Utvecklingsprojekt utan praktisk tillämpning. Fördelen med konstruktionen jämfört med gängse typer är dess kompakthet (hög effekt i relation till volymen), frihet från vibrationer och effektivare förbränning. Av skäl som framgår av bilaga har den ej fått kommersiell användning.
Photo: Okänd / Tekniska museet
S.k barrel-motor, 12-cylindrig, med cylindrarna förlagda runt om och parallellt med vevaxeln. Utvecklingsprojekt utan praktisk tillämpning. Fördelen med konstruktionen jämfört med gängse typer är dess kompakthet (hög effekt i relation till volymen), frihet från vibrationer och effektivare förbränning. Av skäl som framgår av bilaga har den ej fått kommersiell användning.
Photo: Okänd / Tekniska museet
S.k barrel-motor, 12-cylindrig, med cylindrarna förlagda runt om och parallellt med vevaxeln. Utvecklingsprojekt utan praktisk tillämpning. Fördelen med konstruktionen jämfört med gängse typer är dess kompakthet (hög effekt i relation till volymen), frihet från vibrationer och effektivare förbränning. Av skäl som framgår av bilaga har den ej fått kommersiell användning.
Photo: Okänd / Tekniska museet
S.k barrel-motor, 12-cylindrig, med cylindrarna förlagda runt om och parallellt med vevaxeln. Utvecklingsprojekt utan praktisk tillämpning. Fördelen med konstruktionen jämfört med gängse typer är dess kompakthet (hög effekt i relation till volymen), frihet från vibrationer och effektivare förbränning. Av skäl som framgår av bilaga har den ej fått kommersiell användning.
Photo: Okänd / Tekniska museet
S.k barrel-motor, 12-cylindrig, med cylindrarna förlagda runt om och parallellt med vevaxeln. Utvecklingsprojekt utan praktisk tillämpning. Fördelen med konstruktionen jämfört med gängse typer är dess kompakthet (hög effekt i relation till volymen), frihet från vibrationer och effektivare förbränning. Av skäl som framgår av bilaga har den ej fått kommersiell användning.
Photo: Okänd / Tekniska museet
S.k barrel-motor, 12-cylindrig, med cylindrarna förlagda runt om och parallellt med vevaxeln. Utvecklingsprojekt utan praktisk tillämpning. Fördelen med konstruktionen jämfört med gängse typer är dess kompakthet (hög effekt i relation till volymen), frihet från vibrationer och effektivare förbränning. Av skäl som framgår av bilaga har den ej fått kommersiell användning.
Photo: Okänd / Tekniska museet
S.k barrel-motor, 12-cylindrig, med cylindrarna förlagda runt om och parallellt med vevaxeln. Utvecklingsprojekt utan praktisk tillämpning. Fördelen med konstruktionen jämfört med gängse typer är dess kompakthet (hög effekt i relation till volymen), frihet från vibrationer och effektivare förbränning. Av skäl som framgår av bilaga har den ej fått kommersiell användning.
Photo: Okänd / Tekniska museet
S.k barrel-motor, 12-cylindrig, med cylindrarna förlagda runt om och parallellt med vevaxeln. Utvecklingsprojekt utan praktisk tillämpning. Fördelen med konstruktionen jämfört med gängse typer är dess kompakthet (hög effekt i relation till volymen), frihet från vibrationer och effektivare förbränning. Av skäl som framgår av bilaga har den ej fått kommersiell användning.
Photo: Okänd / Tekniska museet
S.k barrel-motor, 12-cylindrig, med cylindrarna förlagda runt om och parallellt med vevaxeln. Utvecklingsprojekt utan praktisk tillämpning. Fördelen med konstruktionen jämfört med gängse typer är dess kompakthet (hög effekt i relation till volymen), frihet från vibrationer och effektivare förbränning. Av skäl som framgår av bilaga har den ej fått kommersiell användning.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Accept license and download photo