1
55
100
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Gerdén, Anna / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Häll, Peter / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Häll, Peter / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Scania 1902 för fyra personer. Motorn är tillverkad av Aster, Atéliers de Construction Mécanique l'Aster, Frankrike. Kedjedrivning till bakaxeln av de Diontyp. En Kemper motor med tvångsstyrd avlopps- och självstyrd inloppsventil. Karossen byggdes av G A Jönssons Vagnfabrik AB i Malmö och tyg till dynor och ryggstöd samt de ursprungliga lyktorna var inköpta hos firma Sally Mayjer i Köpenhamn. Encylindrig vattenkyld fyrtaktsmotor. Planväxellåda med två växlar framåt samt backväxel. Hastighetsutväxlingar 2, kraftöverföringen vid de olika växlarna sker medelst kedjor samt till bakaxeln med en enkel kedja i mitten av vagnen. Bakaxel differentialen är upphängd i vagnen och sker kraftöverföringen till bakhjulen medelst kardanaxlar med dubbla knutar.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Accept license and download photo