1
9
100
Fyrtaktsmotor enligt Ottos konstruktion. Liggande direktverkande encyl. Svänghul. Expolsiva blandningen är 9/10 luft, 1/10 gas som komprimeras till 11 atö. Ventilreglering. Tändning med glödkropp. 10 cm långt slutet chamotterör värmt med bunsenlåga. 3 hk (enligt fabrikens och agentens uppgift 1 1/4 - 1 3/4 hk). Verkningsgrad ca. 20%. Tillbehör: Gasregleringsventil.
Photo: Aringer, Karin / Tekniska museet
Fyrtaktsmotor enligt Ottos konstruktion. Liggande direktverkande encyl. Svänghul. Expolsiva blandningen är 9/10 luft, 1/10 gas som komprimeras till 11 atö. Ventilreglering. Tändning med glödkropp. 10 cm långt slutet chamotterör värmt med bunsenlåga. 3 hk (enligt fabrikens och agentens uppgift 1 1/4 - 1 3/4 hk). Verkningsgrad ca. 20%. Tillbehör: Gasregleringsventil.
Photo: Cronestrand, Nisse / Tekniska museet
Fyrtaktsmotor enligt Ottos konstruktion. Liggande direktverkande encyl. Svänghul. Expolsiva blandningen är 9/10 luft, 1/10 gas som komprimeras till 11 atö. Ventilreglering. Tändning med glödkropp. 10 cm långt slutet chamotterör värmt med bunsenlåga. 3 hk (enligt fabrikens och agentens uppgift 1 1/4 - 1 3/4 hk). Verkningsgrad ca. 20%. Tillbehör: Gasregleringsventil.
Photo: Aringer, Karin / Tekniska museet
Fyrtaktsmotor enligt Ottos konstruktion. Liggande direktverkande encyl. Svänghul. Expolsiva blandningen är 9/10 luft, 1/10 gas som komprimeras till 11 atö. Ventilreglering. Tändning med glödkropp. 10 cm långt slutet chamotterör värmt med bunsenlåga. 3 hk (enligt fabrikens och agentens uppgift 1 1/4 - 1 3/4 hk). Verkningsgrad ca. 20%. Tillbehör: Gasregleringsventil.
Photo: Cronestrand, Nisse / Tekniska museet
Fyrtaktsmotor enligt Ottos konstruktion. Liggande direktverkande encyl. Svänghul. Expolsiva blandningen är 9/10 luft, 1/10 gas som komprimeras till 11 atö. Ventilreglering. Tändning med glödkropp. 10 cm långt slutet chamotterör värmt med bunsenlåga. 3 hk (enligt fabrikens och agentens uppgift 1 1/4 - 1 3/4 hk). Verkningsgrad ca. 20%. Tillbehör: Gasregleringsventil.
Photo: Häll, Peter / Tekniska museet
Fyrtaktsmotor enligt Ottos konstruktion. Liggande direktverkande encyl. Svänghul. Expolsiva blandningen är 9/10 luft, 1/10 gas som komprimeras till 11 atö. Ventilreglering. Tändning med glödkropp. 10 cm långt slutet chamotterör värmt med bunsenlåga. 3 hk (enligt fabrikens och agentens uppgift 1 1/4 - 1 3/4 hk). Verkningsgrad ca. 20%. Tillbehör: Gasregleringsventil.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Fyrtaktsmotor enligt Ottos konstruktion. Liggande direktverkande encyl. Svänghul. Expolsiva blandningen är 9/10 luft, 1/10 gas som komprimeras till 11 atö. Ventilreglering. Tändning med glödkropp. 10 cm långt slutet chamotterör värmt med bunsenlåga. 3 hk (enligt fabrikens och agentens uppgift 1 1/4 - 1 3/4 hk). Verkningsgrad ca. 20%. Tillbehör: Gasregleringsventil.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Fyrtaktsmotor enligt Ottos konstruktion. Liggande direktverkande encyl. Svänghul. Expolsiva blandningen är 9/10 luft, 1/10 gas som komprimeras till 11 atö. Ventilreglering. Tändning med glödkropp. 10 cm långt slutet chamotterör värmt med bunsenlåga. 3 hk (enligt fabrikens och agentens uppgift 1 1/4 - 1 3/4 hk). Verkningsgrad ca. 20%. Tillbehör: Gasregleringsventil.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Fyrtaktsmotor enligt Ottos konstruktion. Liggande direktverkande encyl. Svänghul. Expolsiva blandningen är 9/10 luft, 1/10 gas som komprimeras till 11 atö. Ventilreglering. Tändning med glödkropp. 10 cm långt slutet chamotterör värmt med bunsenlåga. 3 hk (enligt fabrikens och agentens uppgift 1 1/4 - 1 3/4 hk). Verkningsgrad ca. 20%. Tillbehör: Gasregleringsventil.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Accept license and download photo