1
4
100
Karossen är typisk för dåtida förnämliga turistvagnar och har till förebild samtida automobiler av tyskt fabrikat, främst Adler men även Daimler och Benz. Bagageräcket på taket var vid förvärvet lösbrutet vid 2-3 stolpar. Vid återkomst efter utlån i nov 1953 satt endast en stolpe fast. Samtliga stolpar löddes fast och taket nylackerades i samma färg som förut. Kostna- den ersattes genom låntagarens försäkring.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Karossen är typisk för dåtida förnämliga turistvagnar och har till förebild samtida automobiler av tyskt fabrikat, främst Adler men även Daimler och Benz. Bagageräcket på taket var vid förvärvet lösbrutet vid 2-3 stolpar. Vid återkomst efter utlån i nov 1953 satt endast en stolpe fast. Samtliga stolpar löddes fast och taket nylackerades i samma färg som förut. Kostna- den ersattes genom låntagarens försäkring.
Photo: Häll, Peter / Tekniska museet
Karossen är typisk för dåtida förnämliga turistvagnar och har till förebild samtida automobiler av tyskt fabrikat, främst Adler men även Daimler och Benz. Bagageräcket på taket var vid förvärvet lösbrutet vid 2-3 stolpar. Vid återkomst efter utlån i nov 1953 satt endast en stolpe fast. Samtliga stolpar löddes fast och taket nylackerades i samma färg som förut. Kostna- den ersattes genom låntagarens försäkring.
Photo: Häll, Peter / Tekniska museet
Karossen är typisk för dåtida förnämliga turistvagnar och har till förebild samtida automobiler av tyskt fabrikat, främst Adler men även Daimler och Benz. Bagageräcket på taket var vid förvärvet lösbrutet vid 2-3 stolpar. Vid återkomst efter utlån i nov 1953 satt endast en stolpe fast. Samtliga stolpar löddes fast och taket nylackerades i samma färg som förut. Kostna- den ersattes genom låntagarens försäkring.
Photo: Okänd / Tekniska museet
Accept license and download photo