1
5
100
Omkring 1950. Motorn monterades gummiupphängd under vevpartiet på en cykel. Drivning skedde med en räfflad metallrulle mot bakdäcket. DellOrto förgasare och magnet inbyggd i drivrullen som arbetar direkt på bakhjulet. Bensintanken monterades på pakethållarens plats. Drivningen kunde kopplas bort med en spak och cykeln kunde användas som vanligt. Encylindrig tvåtaktsmotor, cylindervolym 38 cc Cylinderdiameter: 35 mm, slaglängd:40 mm. 0,5 hk vid 2 400 varv/minut
Photo: Häll, Peter / Tekniska museet
Omkring 1950. Motorn monterades gummiupphängd under vevpartiet på en cykel. Drivning skedde med en räfflad metallrulle mot bakdäcket. DellOrto förgasare och magnet inbyggd i drivrullen som arbetar direkt på bakhjulet. Bensintanken monterades på pakethållarens plats. Drivningen kunde kopplas bort med en spak och cykeln kunde användas som vanligt. Encylindrig tvåtaktsmotor, cylindervolym 38 cc Cylinderdiameter: 35 mm, slaglängd:40 mm. 0,5 hk vid 2 400 varv/minut
Photo: Häll, Peter / Tekniska museet
Omkring 1950. Motorn monterades gummiupphängd under vevpartiet på en cykel. Drivning skedde med en räfflad metallrulle mot bakdäcket. DellOrto förgasare och magnet inbyggd i drivrullen som arbetar direkt på bakhjulet. Bensintanken monterades på pakethållarens plats. Drivningen kunde kopplas bort med en spak och cykeln kunde användas som vanligt. Encylindrig tvåtaktsmotor, cylindervolym 38 cc Cylinderdiameter: 35 mm, slaglängd:40 mm. 0,5 hk vid 2 400 varv/minut
Photo: Häll, Peter / Tekniska museet
Omkring 1950. Motorn monterades gummiupphängd under vevpartiet på en cykel. Drivning skedde med en räfflad metallrulle mot bakdäcket. DellOrto förgasare och magnet inbyggd i drivrullen som arbetar direkt på bakhjulet. Bensintanken monterades på pakethållarens plats. Drivningen kunde kopplas bort med en spak och cykeln kunde användas som vanligt. Encylindrig tvåtaktsmotor, cylindervolym 38 cc Cylinderdiameter: 35 mm, slaglängd:40 mm. 0,5 hk vid 2 400 varv/minut
Photo: Häll, Peter / Tekniska museet
Omkring 1950. Motorn monterades gummiupphängd under vevpartiet på en cykel. Drivning skedde med en räfflad metallrulle mot bakdäcket. DellOrto förgasare och magnet inbyggd i drivrullen som arbetar direkt på bakhjulet. Bensintanken monterades på pakethållarens plats. Drivningen kunde kopplas bort med en spak och cykeln kunde användas som vanligt. Encylindrig tvåtaktsmotor, cylindervolym 38 cc Cylinderdiameter: 35 mm, slaglängd:40 mm. 0,5 hk vid 2 400 varv/minut
Photo: Okänd / Tekniska museet
Accept license and download photo