1
13
100
En tysk NAG, Neue Automobil GmbH (Berlin), som monterats och sålts av företag i Södertälje under namnet Helios. Motorns kraft och hastighet regleras med en ventillyftaranordning som är ihopkopplad med tändsystemet och tändning sker med magnetapparat. Rattväxel för drivning och frikoppling och kedjedrivning till bakhjulen. Bromsklossar av trä sätts an mot bakhjulens slitbana. Trähjul med smidesjärnringar. Tysk tvåcylindrig vattenkyld bensinmotor Cirka 4 hk Högsta fart 12 km/timmen Lastförmåga ca. 2000 kg
Photo: Cronestrand, Nisse / Tekniska museet
En tysk NAG, Neue Automobil GmbH (Berlin), som monterats och sålts av företag i Södertälje under namnet Helios. Motorns kraft och hastighet regleras med en ventillyftaranordning som är ihopkopplad med tändsystemet och tändning sker med magnetapparat. Rattväxel för drivning och frikoppling och kedjedrivning till bakhjulen. Bromsklossar av trä sätts an mot bakhjulens slitbana. Trähjul med smidesjärnringar. Tysk tvåcylindrig vattenkyld bensinmotor Cirka 4 hk Högsta fart 12 km/timmen Lastförmåga ca. 2000 kg
Photo: Cronestrand, Nisse / Tekniska museet
En tysk NAG, Neue Automobil GmbH (Berlin), som monterats och sålts av företag i Södertälje under namnet Helios. Motorns kraft och hastighet regleras med en ventillyftaranordning som är ihopkopplad med tändsystemet och tändning sker med magnetapparat. Rattväxel för drivning och frikoppling och kedjedrivning till bakhjulen. Bromsklossar av trä sätts an mot bakhjulens slitbana. Trähjul med smidesjärnringar. Tysk tvåcylindrig vattenkyld bensinmotor Cirka 4 hk Högsta fart 12 km/timmen Lastförmåga ca. 2000 kg
Photo: Okänd / Tekniska museet
En tysk NAG, Neue Automobil GmbH (Berlin), som monterats och sålts av företag i Södertälje under namnet Helios. Motorns kraft och hastighet regleras med en ventillyftaranordning som är ihopkopplad med tändsystemet och tändning sker med magnetapparat. Rattväxel för drivning och frikoppling och kedjedrivning till bakhjulen. Bromsklossar av trä sätts an mot bakhjulens slitbana. Trähjul med smidesjärnringar. Tysk tvåcylindrig vattenkyld bensinmotor Cirka 4 hk Högsta fart 12 km/timmen Lastförmåga ca. 2000 kg
Photo: Sköldberg, S. / Tekniska museet
En tysk NAG, Neue Automobil GmbH (Berlin), som monterats och sålts av företag i Södertälje under namnet Helios. Motorns kraft och hastighet regleras med en ventillyftaranordning som är ihopkopplad med tändsystemet och tändning sker med magnetapparat. Rattväxel för drivning och frikoppling och kedjedrivning till bakhjulen. Bromsklossar av trä sätts an mot bakhjulens slitbana. Trähjul med smidesjärnringar. Tysk tvåcylindrig vattenkyld bensinmotor Cirka 4 hk Högsta fart 12 km/timmen Lastförmåga ca. 2000 kg
Photo: Okänd / Tekniska museet
En tysk NAG, Neue Automobil GmbH (Berlin), som monterats och sålts av företag i Södertälje under namnet Helios. Motorns kraft och hastighet regleras med en ventillyftaranordning som är ihopkopplad med tändsystemet och tändning sker med magnetapparat. Rattväxel för drivning och frikoppling och kedjedrivning till bakhjulen. Bromsklossar av trä sätts an mot bakhjulens slitbana. Trähjul med smidesjärnringar. Tysk tvåcylindrig vattenkyld bensinmotor Cirka 4 hk Högsta fart 12 km/timmen Lastförmåga ca. 2000 kg
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
En tysk NAG, Neue Automobil GmbH (Berlin), som monterats och sålts av företag i Södertälje under namnet Helios. Motorns kraft och hastighet regleras med en ventillyftaranordning som är ihopkopplad med tändsystemet och tändning sker med magnetapparat. Rattväxel för drivning och frikoppling och kedjedrivning till bakhjulen. Bromsklossar av trä sätts an mot bakhjulens slitbana. Trähjul med smidesjärnringar. Tysk tvåcylindrig vattenkyld bensinmotor Cirka 4 hk Högsta fart 12 km/timmen Lastförmåga ca. 2000 kg
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
En tysk NAG, Neue Automobil GmbH (Berlin), som monterats och sålts av företag i Södertälje under namnet Helios. Motorns kraft och hastighet regleras med en ventillyftaranordning som är ihopkopplad med tändsystemet och tändning sker med magnetapparat. Rattväxel för drivning och frikoppling och kedjedrivning till bakhjulen. Bromsklossar av trä sätts an mot bakhjulens slitbana. Trähjul med smidesjärnringar. Tysk tvåcylindrig vattenkyld bensinmotor Cirka 4 hk Högsta fart 12 km/timmen Lastförmåga ca. 2000 kg
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
En tysk NAG, Neue Automobil GmbH (Berlin), som monterats och sålts av företag i Södertälje under namnet Helios. Motorns kraft och hastighet regleras med en ventillyftaranordning som är ihopkopplad med tändsystemet och tändning sker med magnetapparat. Rattväxel för drivning och frikoppling och kedjedrivning till bakhjulen. Bromsklossar av trä sätts an mot bakhjulens slitbana. Trähjul med smidesjärnringar. Tysk tvåcylindrig vattenkyld bensinmotor Cirka 4 hk Högsta fart 12 km/timmen Lastförmåga ca. 2000 kg
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
En tysk NAG, Neue Automobil GmbH (Berlin), som monterats och sålts av företag i Södertälje under namnet Helios. Motorns kraft och hastighet regleras med en ventillyftaranordning som är ihopkopplad med tändsystemet och tändning sker med magnetapparat. Rattväxel för drivning och frikoppling och kedjedrivning till bakhjulen. Bromsklossar av trä sätts an mot bakhjulens slitbana. Trähjul med smidesjärnringar. Tysk tvåcylindrig vattenkyld bensinmotor Cirka 4 hk Högsta fart 12 km/timmen Lastförmåga ca. 2000 kg
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
En tysk NAG, Neue Automobil GmbH (Berlin), som monterats och sålts av företag i Södertälje under namnet Helios. Motorns kraft och hastighet regleras med en ventillyftaranordning som är ihopkopplad med tändsystemet och tändning sker med magnetapparat. Rattväxel för drivning och frikoppling och kedjedrivning till bakhjulen. Bromsklossar av trä sätts an mot bakhjulens slitbana. Trähjul med smidesjärnringar. Tysk tvåcylindrig vattenkyld bensinmotor Cirka 4 hk Högsta fart 12 km/timmen Lastförmåga ca. 2000 kg
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
En tysk NAG, Neue Automobil GmbH (Berlin), som monterats och sålts av företag i Södertälje under namnet Helios. Motorns kraft och hastighet regleras med en ventillyftaranordning som är ihopkopplad med tändsystemet och tändning sker med magnetapparat. Rattväxel för drivning och frikoppling och kedjedrivning till bakhjulen. Bromsklossar av trä sätts an mot bakhjulens slitbana. Trähjul med smidesjärnringar. Tysk tvåcylindrig vattenkyld bensinmotor Cirka 4 hk Högsta fart 12 km/timmen Lastförmåga ca. 2000 kg
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
En tysk NAG, Neue Automobil GmbH (Berlin), som monterats och sålts av företag i Södertälje under namnet Helios. Motorns kraft och hastighet regleras med en ventillyftaranordning som är ihopkopplad med tändsystemet och tändning sker med magnetapparat. Rattväxel för drivning och frikoppling och kedjedrivning till bakhjulen. Bromsklossar av trä sätts an mot bakhjulens slitbana. Trähjul med smidesjärnringar. Tysk tvåcylindrig vattenkyld bensinmotor Cirka 4 hk Högsta fart 12 km/timmen Lastförmåga ca. 2000 kg
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Accept license and download photo