1
9
100
Liggande luftkyld motor med motorblock gjutet vid Överums bruk. Motorn är förskjutbar i vagnens längdsriktning. Kedjedrivning på bakhjulen vid gång framåt, två drivrullar monterade på motoraxeln sköts vid backgång mot de homogena gummidäcken. Styrning med horisontell spak. Kaross tillverkad av Skaftekulla vagnfabrik, Almvik (Hallingebergs sn). Fyrsitsig men bakre sätet är borttagbart för att ge lastutrymme. Fyrcylindrig bensinmotor Effekt cirka 20 hk vid 1 500 varv/minut
Photo: Cronestrand, Nisse / Tekniska museet
Liggande luftkyld motor med motorblock gjutet vid Överums bruk. Motorn är förskjutbar i vagnens längdsriktning. Kedjedrivning på bakhjulen vid gång framåt, två drivrullar monterade på motoraxeln sköts vid backgång mot de homogena gummidäcken. Styrning med horisontell spak. Kaross tillverkad av Skaftekulla vagnfabrik, Almvik (Hallingebergs sn). Fyrsitsig men bakre sätet är borttagbart för att ge lastutrymme. Fyrcylindrig bensinmotor Effekt cirka 20 hk vid 1 500 varv/minut
Photo: Tekniska museet
Liggande luftkyld motor med motorblock gjutet vid Överums bruk. Motorn är förskjutbar i vagnens längdsriktning. Kedjedrivning på bakhjulen vid gång framåt, två drivrullar monterade på motoraxeln sköts vid backgång mot de homogena gummidäcken. Styrning med horisontell spak. Kaross tillverkad av Skaftekulla vagnfabrik, Almvik (Hallingebergs sn). Fyrsitsig men bakre sätet är borttagbart för att ge lastutrymme. Fyrcylindrig bensinmotor Effekt cirka 20 hk vid 1 500 varv/minut
Photo: Cronestrand, Nisse / Tekniska museet
Liggande luftkyld motor med motorblock gjutet vid Överums bruk. Motorn är förskjutbar i vagnens längdsriktning. Kedjedrivning på bakhjulen vid gång framåt, två drivrullar monterade på motoraxeln sköts vid backgång mot de homogena gummidäcken. Styrning med horisontell spak. Kaross tillverkad av Skaftekulla vagnfabrik, Almvik (Hallingebergs sn). Fyrsitsig men bakre sätet är borttagbart för att ge lastutrymme. Fyrcylindrig bensinmotor Effekt cirka 20 hk vid 1 500 varv/minut
Photo: Tekniska museet
Liggande luftkyld motor med motorblock gjutet vid Överums bruk. Motorn är förskjutbar i vagnens längdsriktning. Kedjedrivning på bakhjulen vid gång framåt, två drivrullar monterade på motoraxeln sköts vid backgång mot de homogena gummidäcken. Styrning med horisontell spak. Kaross tillverkad av Skaftekulla vagnfabrik, Almvik (Hallingebergs sn). Fyrsitsig men bakre sätet är borttagbart för att ge lastutrymme. Fyrcylindrig bensinmotor Effekt cirka 20 hk vid 1 500 varv/minut
Photo: Okänd / Tekniska museet
Liggande luftkyld motor med motorblock gjutet vid Överums bruk. Motorn är förskjutbar i vagnens längdsriktning. Kedjedrivning på bakhjulen vid gång framåt, två drivrullar monterade på motoraxeln sköts vid backgång mot de homogena gummidäcken. Styrning med horisontell spak. Kaross tillverkad av Skaftekulla vagnfabrik, Almvik (Hallingebergs sn). Fyrsitsig men bakre sätet är borttagbart för att ge lastutrymme. Fyrcylindrig bensinmotor Effekt cirka 20 hk vid 1 500 varv/minut
Photo: Okänd / Tekniska museet
Liggande luftkyld motor med motorblock gjutet vid Överums bruk. Motorn är förskjutbar i vagnens längdsriktning. Kedjedrivning på bakhjulen vid gång framåt, två drivrullar monterade på motoraxeln sköts vid backgång mot de homogena gummidäcken. Styrning med horisontell spak. Kaross tillverkad av Skaftekulla vagnfabrik, Almvik (Hallingebergs sn). Fyrsitsig men bakre sätet är borttagbart för att ge lastutrymme. Fyrcylindrig bensinmotor Effekt cirka 20 hk vid 1 500 varv/minut
Photo: Okänd / Tekniska museet
Liggande luftkyld motor med motorblock gjutet vid Överums bruk. Motorn är förskjutbar i vagnens längdsriktning. Kedjedrivning på bakhjulen vid gång framåt, två drivrullar monterade på motoraxeln sköts vid backgång mot de homogena gummidäcken. Styrning med horisontell spak. Kaross tillverkad av Skaftekulla vagnfabrik, Almvik (Hallingebergs sn). Fyrsitsig men bakre sätet är borttagbart för att ge lastutrymme. Fyrcylindrig bensinmotor Effekt cirka 20 hk vid 1 500 varv/minut
Photo: Okänd / Tekniska museet
Liggande luftkyld motor med motorblock gjutet vid Överums bruk. Motorn är förskjutbar i vagnens längdsriktning. Kedjedrivning på bakhjulen vid gång framåt, två drivrullar monterade på motoraxeln sköts vid backgång mot de homogena gummidäcken. Styrning med horisontell spak. Kaross tillverkad av Skaftekulla vagnfabrik, Almvik (Hallingebergs sn). Fyrsitsig men bakre sätet är borttagbart för att ge lastutrymme. Fyrcylindrig bensinmotor Effekt cirka 20 hk vid 1 500 varv/minut
Photo: Okänd / Tekniska museet
Accept license and download photo