1
20
100
Personbil för två personer med extrasäte för en tredje. Modellen kallades Typ D serie B och har tillverkningsnummer 78. Fransk De Dion-Bouton motor. Bensintanken ligger ovanpå motorn. Vattenkylning enligt termosifonsystemet med två kylare (grova rör) på båda sidor av motorhuven samt ett framtill. Kraftöverföring med kardan till bakaxeln. Kaross av trä med läderdynor i sätena, suffletten har tillkommit senare. Belysning med oljelyktor. Encylindrig vattenkyld bensinmotor, cylindervolym 450 cc 4 hk vid cirka 1 500 varv/minut Tre växlar och backväxel Högsta fart 35 km/timmen
Photo: Gerdén, Anna / Tekniska museet
Personbil för två personer med extrasäte för en tredje. Modellen kallades Typ D serie B och har tillverkningsnummer 78. Fransk De Dion-Bouton motor. Bensintanken ligger ovanpå motorn. Vattenkylning enligt termosifonsystemet med två kylare (grova rör) på båda sidor av motorhuven samt ett framtill. Kraftöverföring med kardan till bakaxeln. Kaross av trä med läderdynor i sätena, suffletten har tillkommit senare. Belysning med oljelyktor. Encylindrig vattenkyld bensinmotor, cylindervolym 450 cc 4 hk vid cirka 1 500 varv/minut Tre växlar och backväxel Högsta fart 35 km/timmen
Photo: Okänd / Tekniska museet
Personbil för två personer med extrasäte för en tredje. Modellen kallades Typ D serie B och har tillverkningsnummer 78. Fransk De Dion-Bouton motor. Bensintanken ligger ovanpå motorn. Vattenkylning enligt termosifonsystemet med två kylare (grova rör) på båda sidor av motorhuven samt ett framtill. Kraftöverföring med kardan till bakaxeln. Kaross av trä med läderdynor i sätena, suffletten har tillkommit senare. Belysning med oljelyktor. Encylindrig vattenkyld bensinmotor, cylindervolym 450 cc 4 hk vid cirka 1 500 varv/minut Tre växlar och backväxel Högsta fart 35 km/timmen
Photo: Okänd / Tekniska museet
Personbil för två personer med extrasäte för en tredje. Modellen kallades Typ D serie B och har tillverkningsnummer 78. Fransk De Dion-Bouton motor. Bensintanken ligger ovanpå motorn. Vattenkylning enligt termosifonsystemet med två kylare (grova rör) på båda sidor av motorhuven samt ett framtill. Kraftöverföring med kardan till bakaxeln. Kaross av trä med läderdynor i sätena, suffletten har tillkommit senare. Belysning med oljelyktor. Encylindrig vattenkyld bensinmotor, cylindervolym 450 cc 4 hk vid cirka 1 500 varv/minut Tre växlar och backväxel Högsta fart 35 km/timmen
Photo: Okänd / Tekniska museet
Personbil för två personer med extrasäte för en tredje. Modellen kallades Typ D serie B och har tillverkningsnummer 78. Fransk De Dion-Bouton motor. Bensintanken ligger ovanpå motorn. Vattenkylning enligt termosifonsystemet med två kylare (grova rör) på båda sidor av motorhuven samt ett framtill. Kraftöverföring med kardan till bakaxeln. Kaross av trä med läderdynor i sätena, suffletten har tillkommit senare. Belysning med oljelyktor. Encylindrig vattenkyld bensinmotor, cylindervolym 450 cc 4 hk vid cirka 1 500 varv/minut Tre växlar och backväxel Högsta fart 35 km/timmen
Photo: Danielson, Kay / Tekniska museet
Personbil för två personer med extrasäte för en tredje. Modellen kallades Typ D serie B och har tillverkningsnummer 78. Fransk De Dion-Bouton motor. Bensintanken ligger ovanpå motorn. Vattenkylning enligt termosifonsystemet med två kylare (grova rör) på båda sidor av motorhuven samt ett framtill. Kraftöverföring med kardan till bakaxeln. Kaross av trä med läderdynor i sätena, suffletten har tillkommit senare. Belysning med oljelyktor. Encylindrig vattenkyld bensinmotor, cylindervolym 450 cc 4 hk vid cirka 1 500 varv/minut Tre växlar och backväxel Högsta fart 35 km/timmen
Photo: Danielson, Kay / Tekniska museet
Personbil för två personer med extrasäte för en tredje. Modellen kallades Typ D serie B och har tillverkningsnummer 78. Fransk De Dion-Bouton motor. Bensintanken ligger ovanpå motorn. Vattenkylning enligt termosifonsystemet med två kylare (grova rör) på båda sidor av motorhuven samt ett framtill. Kraftöverföring med kardan till bakaxeln. Kaross av trä med läderdynor i sätena, suffletten har tillkommit senare. Belysning med oljelyktor. Encylindrig vattenkyld bensinmotor, cylindervolym 450 cc 4 hk vid cirka 1 500 varv/minut Tre växlar och backväxel Högsta fart 35 km/timmen
Photo: Danielson, Kay / Tekniska museet
Personbil för två personer med extrasäte för en tredje. Modellen kallades Typ D serie B och har tillverkningsnummer 78. Fransk De Dion-Bouton motor. Bensintanken ligger ovanpå motorn. Vattenkylning enligt termosifonsystemet med två kylare (grova rör) på båda sidor av motorhuven samt ett framtill. Kraftöverföring med kardan till bakaxeln. Kaross av trä med läderdynor i sätena, suffletten har tillkommit senare. Belysning med oljelyktor. Encylindrig vattenkyld bensinmotor, cylindervolym 450 cc 4 hk vid cirka 1 500 varv/minut Tre växlar och backväxel Högsta fart 35 km/timmen
Photo: Danielson, Kay / Tekniska museet
Personbil för två personer med extrasäte för en tredje. Modellen kallades Typ D serie B och har tillverkningsnummer 78. Fransk De Dion-Bouton motor. Bensintanken ligger ovanpå motorn. Vattenkylning enligt termosifonsystemet med två kylare (grova rör) på båda sidor av motorhuven samt ett framtill. Kraftöverföring med kardan till bakaxeln. Kaross av trä med läderdynor i sätena, suffletten har tillkommit senare. Belysning med oljelyktor. Encylindrig vattenkyld bensinmotor, cylindervolym 450 cc 4 hk vid cirka 1 500 varv/minut Tre växlar och backväxel Högsta fart 35 km/timmen
Photo: Danielson, Kay / Tekniska museet
Personbil för två personer med extrasäte för en tredje. Modellen kallades Typ D serie B och har tillverkningsnummer 78. Fransk De Dion-Bouton motor. Bensintanken ligger ovanpå motorn. Vattenkylning enligt termosifonsystemet med två kylare (grova rör) på båda sidor av motorhuven samt ett framtill. Kraftöverföring med kardan till bakaxeln. Kaross av trä med läderdynor i sätena, suffletten har tillkommit senare. Belysning med oljelyktor. Encylindrig vattenkyld bensinmotor, cylindervolym 450 cc 4 hk vid cirka 1 500 varv/minut Tre växlar och backväxel Högsta fart 35 km/timmen
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Personbil för två personer med extrasäte för en tredje. Modellen kallades Typ D serie B och har tillverkningsnummer 78. Fransk De Dion-Bouton motor. Bensintanken ligger ovanpå motorn. Vattenkylning enligt termosifonsystemet med två kylare (grova rör) på båda sidor av motorhuven samt ett framtill. Kraftöverföring med kardan till bakaxeln. Kaross av trä med läderdynor i sätena, suffletten har tillkommit senare. Belysning med oljelyktor. Encylindrig vattenkyld bensinmotor, cylindervolym 450 cc 4 hk vid cirka 1 500 varv/minut Tre växlar och backväxel Högsta fart 35 km/timmen
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Personbil för två personer med extrasäte för en tredje. Modellen kallades Typ D serie B och har tillverkningsnummer 78. Fransk De Dion-Bouton motor. Bensintanken ligger ovanpå motorn. Vattenkylning enligt termosifonsystemet med två kylare (grova rör) på båda sidor av motorhuven samt ett framtill. Kraftöverföring med kardan till bakaxeln. Kaross av trä med läderdynor i sätena, suffletten har tillkommit senare. Belysning med oljelyktor. Encylindrig vattenkyld bensinmotor, cylindervolym 450 cc 4 hk vid cirka 1 500 varv/minut Tre växlar och backväxel Högsta fart 35 km/timmen
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Personbil för två personer med extrasäte för en tredje. Modellen kallades Typ D serie B och har tillverkningsnummer 78. Fransk De Dion-Bouton motor. Bensintanken ligger ovanpå motorn. Vattenkylning enligt termosifonsystemet med två kylare (grova rör) på båda sidor av motorhuven samt ett framtill. Kraftöverföring med kardan till bakaxeln. Kaross av trä med läderdynor i sätena, suffletten har tillkommit senare. Belysning med oljelyktor. Encylindrig vattenkyld bensinmotor, cylindervolym 450 cc 4 hk vid cirka 1 500 varv/minut Tre växlar och backväxel Högsta fart 35 km/timmen
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Personbil för två personer med extrasäte för en tredje. Modellen kallades Typ D serie B och har tillverkningsnummer 78. Fransk De Dion-Bouton motor. Bensintanken ligger ovanpå motorn. Vattenkylning enligt termosifonsystemet med två kylare (grova rör) på båda sidor av motorhuven samt ett framtill. Kraftöverföring med kardan till bakaxeln. Kaross av trä med läderdynor i sätena, suffletten har tillkommit senare. Belysning med oljelyktor. Encylindrig vattenkyld bensinmotor, cylindervolym 450 cc 4 hk vid cirka 1 500 varv/minut Tre växlar och backväxel Högsta fart 35 km/timmen
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Personbil för två personer med extrasäte för en tredje. Modellen kallades Typ D serie B och har tillverkningsnummer 78. Fransk De Dion-Bouton motor. Bensintanken ligger ovanpå motorn. Vattenkylning enligt termosifonsystemet med två kylare (grova rör) på båda sidor av motorhuven samt ett framtill. Kraftöverföring med kardan till bakaxeln. Kaross av trä med läderdynor i sätena, suffletten har tillkommit senare. Belysning med oljelyktor. Encylindrig vattenkyld bensinmotor, cylindervolym 450 cc 4 hk vid cirka 1 500 varv/minut Tre växlar och backväxel Högsta fart 35 km/timmen
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Personbil för två personer med extrasäte för en tredje. Modellen kallades Typ D serie B och har tillverkningsnummer 78. Fransk De Dion-Bouton motor. Bensintanken ligger ovanpå motorn. Vattenkylning enligt termosifonsystemet med två kylare (grova rör) på båda sidor av motorhuven samt ett framtill. Kraftöverföring med kardan till bakaxeln. Kaross av trä med läderdynor i sätena, suffletten har tillkommit senare. Belysning med oljelyktor. Encylindrig vattenkyld bensinmotor, cylindervolym 450 cc 4 hk vid cirka 1 500 varv/minut Tre växlar och backväxel Högsta fart 35 km/timmen
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Personbil för två personer med extrasäte för en tredje. Modellen kallades Typ D serie B och har tillverkningsnummer 78. Fransk De Dion-Bouton motor. Bensintanken ligger ovanpå motorn. Vattenkylning enligt termosifonsystemet med två kylare (grova rör) på båda sidor av motorhuven samt ett framtill. Kraftöverföring med kardan till bakaxeln. Kaross av trä med läderdynor i sätena, suffletten har tillkommit senare. Belysning med oljelyktor. Encylindrig vattenkyld bensinmotor, cylindervolym 450 cc 4 hk vid cirka 1 500 varv/minut Tre växlar och backväxel Högsta fart 35 km/timmen
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Personbil för två personer med extrasäte för en tredje. Modellen kallades Typ D serie B och har tillverkningsnummer 78. Fransk De Dion-Bouton motor. Bensintanken ligger ovanpå motorn. Vattenkylning enligt termosifonsystemet med två kylare (grova rör) på båda sidor av motorhuven samt ett framtill. Kraftöverföring med kardan till bakaxeln. Kaross av trä med läderdynor i sätena, suffletten har tillkommit senare. Belysning med oljelyktor. Encylindrig vattenkyld bensinmotor, cylindervolym 450 cc 4 hk vid cirka 1 500 varv/minut Tre växlar och backväxel Högsta fart 35 km/timmen
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Personbil för två personer med extrasäte för en tredje. Modellen kallades Typ D serie B och har tillverkningsnummer 78. Fransk De Dion-Bouton motor. Bensintanken ligger ovanpå motorn. Vattenkylning enligt termosifonsystemet med två kylare (grova rör) på båda sidor av motorhuven samt ett framtill. Kraftöverföring med kardan till bakaxeln. Kaross av trä med läderdynor i sätena, suffletten har tillkommit senare. Belysning med oljelyktor. Encylindrig vattenkyld bensinmotor, cylindervolym 450 cc 4 hk vid cirka 1 500 varv/minut Tre växlar och backväxel Högsta fart 35 km/timmen
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Personbil för två personer med extrasäte för en tredje. Modellen kallades Typ D serie B och har tillverkningsnummer 78. Fransk De Dion-Bouton motor. Bensintanken ligger ovanpå motorn. Vattenkylning enligt termosifonsystemet med två kylare (grova rör) på båda sidor av motorhuven samt ett framtill. Kraftöverföring med kardan till bakaxeln. Kaross av trä med läderdynor i sätena, suffletten har tillkommit senare. Belysning med oljelyktor. Encylindrig vattenkyld bensinmotor, cylindervolym 450 cc 4 hk vid cirka 1 500 varv/minut Tre växlar och backväxel Högsta fart 35 km/timmen
Photo: Söderberg, Rigmor / Tekniska museet
Accept license and download photo