1
6
100
Penta U-2/M. Tvåtakts bensinmotor med två överliggande cylindrar. Motorn är i grunden en U2 utombordsmotor som med en vinkelväxel konverterats till inombordsmotor. 3-4 hk vid 1300 varv/min. Vinkelväxel Svänghjul med två trähandtag Propelleraxel och tvåbladig propeller.
Photo: Sjöhistoriska museet
Penta U-2/M. Tvåtakts bensinmotor med två överliggande cylindrar. Motorn är i grunden en U2 utombordsmotor som med en vinkelväxel konverterats till inombordsmotor. 3-4 hk vid 1300 varv/min. Vinkelväxel Svänghjul med två trähandtag Propelleraxel och tvåbladig propeller.
Photo: Sjöhistoriska museet
Penta U-2/M. Tvåtakts bensinmotor med två överliggande cylindrar. Motorn är i grunden en U2 utombordsmotor som med en vinkelväxel konverterats till inombordsmotor. 3-4 hk vid 1300 varv/min. Vinkelväxel Svänghjul med två trähandtag Propelleraxel och tvåbladig propeller.
Photo: Sjöhistoriska museet
Penta U-2/M. Tvåtakts bensinmotor med två överliggande cylindrar. Motorn är i grunden en U2 utombordsmotor som med en vinkelväxel konverterats till inombordsmotor. 3-4 hk vid 1300 varv/min. Vinkelväxel Svänghjul med två trähandtag Propelleraxel och tvåbladig propeller.
Photo: Sjöhistoriska museet
Penta U-2/M. Tvåtakts bensinmotor med två överliggande cylindrar. Motorn är i grunden en U2 utombordsmotor som med en vinkelväxel konverterats till inombordsmotor. 3-4 hk vid 1300 varv/min. Vinkelväxel Svänghjul med två trähandtag Propelleraxel och tvåbladig propeller.
Photo: Sjöhistoriska museet
Penta U-2/M. Tvåtakts bensinmotor med två överliggande cylindrar. Motorn är i grunden en U2 utombordsmotor som med en vinkelväxel konverterats till inombordsmotor. 3-4 hk vid 1300 varv/min. Vinkelväxel Svänghjul med två trähandtag Propelleraxel och tvåbladig propeller.
Photo: Sjöhistoriska museet
Accept license and download photo