1
3
100
Reaktionsdriven bil med flygmotor tillverkad av Westinghouse, motornummer WE 405 789, med ram och chassidetaljer från ett flertal olika bilmärken. Gasvätskefjädring från Citroen DS 19 och bromsarna består av två bromsskärmar från flygplanet Draken samt skivbromsar. Firestone Special Grand National däck. Westinghouse J 46-WE-8 Effekt cirka 25 000 hk med efterbrännkammare Acceleration 0 - 400 km/tim på 7 sekunder Bränsleförbrukning 250 liter/minuten Teoretisk toppfart 1 000 km/tim
Photo: Cronestrand, Nisse / Tekniska museet
Reaktionsdriven bil med flygmotor tillverkad av Westinghouse, motornummer WE 405 789, med ram och chassidetaljer från ett flertal olika bilmärken. Gasvätskefjädring från Citroen DS 19 och bromsarna består av två bromsskärmar från flygplanet Draken samt skivbromsar. Firestone Special Grand National däck. Westinghouse J 46-WE-8 Effekt cirka 25 000 hk med efterbrännkammare Acceleration 0 - 400 km/tim på 7 sekunder Bränsleförbrukning 250 liter/minuten Teoretisk toppfart 1 000 km/tim
Photo: Häll, Peter / Tekniska museet
Reaktionsdriven bil med flygmotor tillverkad av Westinghouse, motornummer WE 405 789, med ram och chassidetaljer från ett flertal olika bilmärken. Gasvätskefjädring från Citroen DS 19 och bromsarna består av två bromsskärmar från flygplanet Draken samt skivbromsar. Firestone Special Grand National däck. Westinghouse J 46-WE-8 Effekt cirka 25 000 hk med efterbrännkammare Acceleration 0 - 400 km/tim på 7 sekunder Bränsleförbrukning 250 liter/minuten Teoretisk toppfart 1 000 km/tim
Photo: Okänd / Tekniska museet
Accept license and download photo