1
4
100
Modell i skala 1:20 av motorvagn. Modellen är en prototyp som aldrig kom till tillverkning. Del 4, det vill säga fjärde del av en motorvagnsmodell, av trä och plast på tre delar. Gråmålad underdel, i övrigt vit-, röd-, och svartmålad. Rutor av mörk plast, strömavtagare på taget av röd plast. Ena halvan öppen och täckt med genomskinlig plast så att man kan se modellens inredning: Inredning med blå klädsel och gråröda bord i ett rum, i annat rum soffor med röd klädsel och gråröda bord. Bagagehylla i grått och rött samt toalettstol och handfat. Förvaras i en låda av trä. På lådans utsida står handskrivet med tuschpenna: "exibition model". På insidan av lådans lock står handskrivet: "1:st. class. Tot. längd: 9177, 5 mm"". På en skylt som finns kvar och som troligen har suttit i anslutning till där modellerna visades står: "Framtidens tåg. ABB har tekniken och kompetensen för att producera sådana tåg som kan accepteras av dagens och morgondagens kräsna resenärer - resenärer som kräver högre hastigheter och möjligheter till ett aktivt och bekvämt resande utan trafikstockningar och köer".
Photo: Järnvägsmuseet
Modell i skala 1:20 av motorvagn. Modellen är en prototyp som aldrig kom till tillverkning. Del 4, det vill säga fjärde del av en motorvagnsmodell, av trä och plast på tre delar. Gråmålad underdel, i övrigt vit-, röd-, och svartmålad. Rutor av mörk plast, strömavtagare på taget av röd plast. Ena halvan öppen och täckt med genomskinlig plast så att man kan se modellens inredning: Inredning med blå klädsel och gråröda bord i ett rum, i annat rum soffor med röd klädsel och gråröda bord. Bagagehylla i grått och rött samt toalettstol och handfat. Förvaras i en låda av trä. På lådans utsida står handskrivet med tuschpenna: "exibition model". På insidan av lådans lock står handskrivet: "1:st. class. Tot. längd: 9177, 5 mm"". På en skylt som finns kvar och som troligen har suttit i anslutning till där modellerna visades står: "Framtidens tåg. ABB har tekniken och kompetensen för att producera sådana tåg som kan accepteras av dagens och morgondagens kräsna resenärer - resenärer som kräver högre hastigheter och möjligheter till ett aktivt och bekvämt resande utan trafikstockningar och köer".
Photo: Järnvägsmuseet
Modell i skala 1:20 av motorvagn. Modellen är en prototyp som aldrig kom till tillverkning. Del 4, det vill säga fjärde del av en motorvagnsmodell, av trä och plast på tre delar. Gråmålad underdel, i övrigt vit-, röd-, och svartmålad. Rutor av mörk plast, strömavtagare på taget av röd plast. Ena halvan öppen och täckt med genomskinlig plast så att man kan se modellens inredning: Inredning med blå klädsel och gråröda bord i ett rum, i annat rum soffor med röd klädsel och gråröda bord. Bagagehylla i grått och rött samt toalettstol och handfat. Förvaras i en låda av trä. På lådans utsida står handskrivet med tuschpenna: "exibition model". På insidan av lådans lock står handskrivet: "1:st. class. Tot. längd: 9177, 5 mm"". På en skylt som finns kvar och som troligen har suttit i anslutning till där modellerna visades står: "Framtidens tåg. ABB har tekniken och kompetensen för att producera sådana tåg som kan accepteras av dagens och morgondagens kräsna resenärer - resenärer som kräver högre hastigheter och möjligheter till ett aktivt och bekvämt resande utan trafikstockningar och köer".
Photo: Järnvägsmuseet
Modell i skala 1:20 av motorvagn. Modellen är en prototyp som aldrig kom till tillverkning. Del 4, det vill säga fjärde del av en motorvagnsmodell, av trä och plast på tre delar. Gråmålad underdel, i övrigt vit-, röd-, och svartmålad. Rutor av mörk plast, strömavtagare på taget av röd plast. Ena halvan öppen och täckt med genomskinlig plast så att man kan se modellens inredning: Inredning med blå klädsel och gråröda bord i ett rum, i annat rum soffor med röd klädsel och gråröda bord. Bagagehylla i grått och rött samt toalettstol och handfat. Förvaras i en låda av trä. På lådans utsida står handskrivet med tuschpenna: "exibition model". På insidan av lådans lock står handskrivet: "1:st. class. Tot. längd: 9177, 5 mm"". På en skylt som finns kvar och som troligen har suttit i anslutning till där modellerna visades står: "Framtidens tåg. ABB har tekniken och kompetensen för att producera sådana tåg som kan accepteras av dagens och morgondagens kräsna resenärer - resenärer som kräver högre hastigheter och möjligheter till ett aktivt och bekvämt resande utan trafikstockningar och köer".
Photo: Järnvägsmuseet
Accept license and download photo