• Textilt konstverk av Tina Lindberg, född 1982. Verkets titel: Det damfotbollen behöver är tajtare , mer feminina kläder för att locka fler sponsorer. Citatet efter FIF´s ordförande Stepp Blatter 2004.
Tvådelad dräkt med tryckt bild av naken ung kvinna, framsida och baksida.
Teknik 100 % polyester, utskrift med Terminal inkjet pigment, ej oljebaserad. Bläcket är inte lösningsmedelsbaserat och ej ljushärdighetstestat.

Montering/Ram: monterad i svart IKEA ram
    Photo: Länsmuseet Gävleborg (Upphovsrätt)
Tvådelad dräkt med tryckt bild av naken ung kvinna, framsida och baksida.

Montering/Ram: monterad i svart IKEA ram
    Photo: Länsmuseet Gävleborg (Upphovsrätt)

"Det damfotbollen behöver är tajta, mer feminina dräkter för att locka fler sponsorer" Citat efter FIFAs president Sepp Blatter [Textilkonstverk]