• Skriftlig uppgift HT 1953 "Inredning av Chalmers nya bibliotek". Med situationsplan med ritningar över byggnaden. Med skriftlig beskrivning av inredning av biblioteket  forskarsal, entré, expedition, läsesal, bibliotekshyllor etc. Skisser, översiktsplaner, vägguppställningar och perspektivritningar som visar inredning av bibliotekets olika rum   entréhall, garderob,  katalogrum, tidskriftläsesal, maskinskrivningsrum, med detaljskisser av möbler   bänk, skrivmaskinsbord, arbetsbord, soffbord, armatur, skrivmaskinsstol, karmstol,  fåtölj, karmfåtölj, katalogskåp, vitrinskåp mm. Beskrivning av materialval och noteringar.  Presentation av uppgiften i form av 37 st kopior av skissoriginalen och 4 kartonger med materialprover av gardiner, golvbeläggning, heltäckningsmattor, mattor, tegelvägg, väggfärg, möbler, möbeltyger,  .

Inredning Chalmers nya bibliotek [skiss]