Photo: Bohusläns museum

Glimtar ur industrihistoria i Uddevalla - en digital utställning

Människors värv och verk - en resa i industri- och teknikhistoria.

Tema för Kulturarvsdagen 2015.

87 objects

Mellan den 11-13 september 2015 firas de europeiska kulturarvsdagarna i Sverige och årets tema är "Människors värv och verk - en resa i industri- och teknikhistoria". Industri och teknik utgör en del av våra liv eftersom vi dagligen kommer i kontakt med otaliga föremål och smarta lösningar. Men varifrån kommer alla de saker vi använder? Och vilka har kommit på dem?
Här visas fotografier ur Bohusläns museums samlingar från de många arbetsplatserna i Uddevallas äldre industrier. Välkommen att kommentera och komplettera bildernas uppgifter om personer och platser!