1
7
100
Modellen är 1489 cm lång. Bordläggningsplåtarna är nitade till varandra och till spanten. Fartygssidorna är blankpolerade över ventilstråket och därunder mattpolerade. Skrovet är indelat i tre avdelningar. I mittsektionen finns ångpannan med maskin. De båda andra avdelningarna är avsedda för last m.m.. På mellandäck som är av trä finns salonger och hytter, samt lastluckor och trappor till övre däck. Övre däck är lagt av plankor i skalenlig bredd och tjocklek. De är fästa till däcksbalkarna. Dörrarna har fungerande lås med nycklar. Styrmaskinen uppe på bryggan har rörliga kugghjul. Framdrivningsmaskineriet kan sättas igång, det kan körad med tryckluft eller eldas med sprit under pannan. Farten lär bli 3-4 knop.
Photo: Karlsson, Anneli / Sjöhistoriska museet
Modellen är 1489 cm lång. Bordläggningsplåtarna är nitade till varandra och till spanten. Fartygssidorna är blankpolerade över ventilstråket och därunder mattpolerade. Skrovet är indelat i tre avdelningar. I mittsektionen finns ångpannan med maskin. De båda andra avdelningarna är avsedda för last m.m.. På mellandäck som är av trä finns salonger och hytter, samt lastluckor och trappor till övre däck. Övre däck är lagt av plankor i skalenlig bredd och tjocklek. De är fästa till däcksbalkarna. Dörrarna har fungerande lås med nycklar. Styrmaskinen uppe på bryggan har rörliga kugghjul. Framdrivningsmaskineriet kan sättas igång, det kan körad med tryckluft eller eldas med sprit under pannan. Farten lär bli 3-4 knop.
Photo: Karlsson, Anneli / Sjöhistoriska museet
Modellen är 1489 cm lång. Bordläggningsplåtarna är nitade till varandra och till spanten. Fartygssidorna är blankpolerade över ventilstråket och därunder mattpolerade. Skrovet är indelat i tre avdelningar. I mittsektionen finns ångpannan med maskin. De båda andra avdelningarna är avsedda för last m.m.. På mellandäck som är av trä finns salonger och hytter, samt lastluckor och trappor till övre däck. Övre däck är lagt av plankor i skalenlig bredd och tjocklek. De är fästa till däcksbalkarna. Dörrarna har fungerande lås med nycklar. Styrmaskinen uppe på bryggan har rörliga kugghjul. Framdrivningsmaskineriet kan sättas igång, det kan körad med tryckluft eller eldas med sprit under pannan. Farten lär bli 3-4 knop.
Photo: Karlsson, Anneli / Sjöhistoriska museet
Modellen är 1489 cm lång. Bordläggningsplåtarna är nitade till varandra och till spanten. Fartygssidorna är blankpolerade över ventilstråket och därunder mattpolerade. Skrovet är indelat i tre avdelningar. I mittsektionen finns ångpannan med maskin. De båda andra avdelningarna är avsedda för last m.m.. På mellandäck som är av trä finns salonger och hytter, samt lastluckor och trappor till övre däck. Övre däck är lagt av plankor i skalenlig bredd och tjocklek. De är fästa till däcksbalkarna. Dörrarna har fungerande lås med nycklar. Styrmaskinen uppe på bryggan har rörliga kugghjul. Framdrivningsmaskineriet kan sättas igång, det kan körad med tryckluft eller eldas med sprit under pannan. Farten lär bli 3-4 knop.
Photo: Hedin, Björn / Sjöhistoriska museet
Modellen är 1489 cm lång. Bordläggningsplåtarna är nitade till varandra och till spanten. Fartygssidorna är blankpolerade över ventilstråket och därunder mattpolerade. Skrovet är indelat i tre avdelningar. I mittsektionen finns ångpannan med maskin. De båda andra avdelningarna är avsedda för last m.m.. På mellandäck som är av trä finns salonger och hytter, samt lastluckor och trappor till övre däck. Övre däck är lagt av plankor i skalenlig bredd och tjocklek. De är fästa till däcksbalkarna. Dörrarna har fungerande lås med nycklar. Styrmaskinen uppe på bryggan har rörliga kugghjul. Framdrivningsmaskineriet kan sättas igång, det kan körad med tryckluft eller eldas med sprit under pannan. Farten lär bli 3-4 knop.
Photo: Ilonen, Gunnel / Sjöhistoriska museet
Modellen är 1489 cm lång. Bordläggningsplåtarna är nitade till varandra och till spanten. Fartygssidorna är blankpolerade över ventilstråket och därunder mattpolerade. Skrovet är indelat i tre avdelningar. I mittsektionen finns ångpannan med maskin. De båda andra avdelningarna är avsedda för last m.m.. På mellandäck som är av trä finns salonger och hytter, samt lastluckor och trappor till övre däck. Övre däck är lagt av plankor i skalenlig bredd och tjocklek. De är fästa till däcksbalkarna. Dörrarna har fungerande lås med nycklar. Styrmaskinen uppe på bryggan har rörliga kugghjul. Framdrivningsmaskineriet kan sättas igång, det kan körad med tryckluft eller eldas med sprit under pannan. Farten lär bli 3-4 knop.
Photo: Ilonen, Gunnel / Sjöhistoriska museet
Modellen är 1489 cm lång. Bordläggningsplåtarna är nitade till varandra och till spanten. Fartygssidorna är blankpolerade över ventilstråket och därunder mattpolerade. Skrovet är indelat i tre avdelningar. I mittsektionen finns ångpannan med maskin. De båda andra avdelningarna är avsedda för last m.m.. På mellandäck som är av trä finns salonger och hytter, samt lastluckor och trappor till övre däck. Övre däck är lagt av plankor i skalenlig bredd och tjocklek. De är fästa till däcksbalkarna. Dörrarna har fungerande lås med nycklar. Styrmaskinen uppe på bryggan har rörliga kugghjul. Framdrivningsmaskineriet kan sättas igång, det kan körad med tryckluft eller eldas med sprit under pannan. Farten lär bli 3-4 knop.
Photo: Ilonen, Gunnel / Sjöhistoriska museet
Accept license and download photo