• AB Johan Kocks fabrik för färdig betong den 4/9 1966. Verkmästare Hilding Olsson dirigerar fabriken via instrumentbordet. Åskådare är försäljningschefen vid fabriken Nils-Erik Cederfelt. Fabriken som är byggd helt efter elektroniska principer, sköts av en enda man. Enmansbetjäningen sker via ett stort instrumentbord med blinkande lampor, mätartavlor och diagram för intagning, vägning, transporter, blandning och lastning. Fabrikens kapacitet uppgår till imponerande 750 kubikmeter per dag.
    Photo: Sydskånska bild / Trelleborgs museum

AB Johan Kocks fabrik för färdig betong den 4/9 1966. Verkmästare Hilding Olsson dirigerar fabriken via instrumentbordet. Åskådare är försäljningschefen vid fabriken Nils-Erik Cede...