• Första realskrivningen i Köping vårterminen 1909. Skriftliga provet i matematik den 8 maj i Pedagogien. Deltagande elever: Från Köpings Samskola klass 6 Hilding Eriksson, Elof Johansson, John Johansson, Sven Kjersén, Helge Nilsson, Zolo Stärner, Märta Kullgren, Lisa Trolle och Sally Vogel. Från Lindesbergs Privata Samskola - privatisterna Hugo Nordgren, Filip Rogner, Harald Sjöström, Svea Broström, Ebba Mesterton och Elin Persson. Vaktande lärare: Rektor Sten Albert Halvorsen och extra lärarinnan Ada Eriksson.
Vid muntliga proven den 4 och 5 juni godkändes samtliga ovan angivna.
    Photo: Köpings museum

Första realskrivningen i Köping vårterminen 1909. Skriftliga provet i matematik den 8 maj i Pedagogien. Deltagande elever: Från Köpings Samskola klass 6 Hilding Eriksson, Elof Joha...