• Auktion i Sandviks gård. Bartolv Sääv drar iväg med en motsträvig tjur. I bakgrunden står auktionsutroparen på en låda omgiven av män och pojkar. Vid traktorns front står Ingvar Sääv och mannen i hatt med svart halsduk framför trädet är Gustaf Karlsson i Kopparp.
    Photo: Heldebrandt, Percy / Grenna Museum– Andréexpeditionen Polarcenter (Upphovsrätt)

Auktion i Sandviks gård. Bartolv Sääv drar iväg med en motsträvig tjur. I bakgrunden står auktionsutroparen på en låda omgiven av män och pojkar. Vid traktorns front står Ingvar Sä...

3 comments

• mannen med mössa som står och hänger framför traktorn var arrendator i Siggarp. Ev är bilden tagen när han upphörde med arrendet och skulle börja arrendera Sandviks gård.
  • mannen framför traktorn är Ingvar Sääv. En man i hatt framför trädet och med svart halsduk heter Gustaf Karlsson, Kopparp, Ölmstad.
  • Rättelse: Auktionen hölls i Sandviks gård. Ölmstad. ingvar Sääv var då arrendator i Sandvik, han hade dock tidigare varit i Siggarp.