• Ingrid Jardefors står i sitt hem i Korparp vid ett bord med dukar och löpare i näversöm. Hon håller en uppslagen pärm och pratar. Bakom henne syns väggmålningar med pastorala landskap målade av Gustav Fogelberg från Jönköping.
    Photo: Heldebrandt, Percy / Grenna Museum– Andréexpeditionen Polarcenter (Upphovsrätt)

Ingrid Jardefors står i sitt hem i Korparp vid ett bord med dukar och löpare i näversöm. Hon håller en uppslagen pärm och pratar. Bakom henne syns väggmålningar med pastorala lands...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits

2 comments

• Fotot är från en av gårdarna i Ölmstad, som ägdes av Ingrid och Gunnar Jardefors. Väggmålningarna i rummet är målade av konstnär Gustav Fogelberg från Jönköping.
  • Gården heter Korparp och ligger i Ölmstad socken.