• Noteringar som medföljde bilden: "AB Gust. Richters konservfabrik. Fjällbacka. Filial till moderfabriken i Lysekil."
"Richters konservindustri i Fjällbacka. Luciafest ca. 1950.Stående: Åke Bergqvist. Nancy Bergqvist till höger om honom."
"OM INGET ANNAT ANGES, ÄR BILDERNA TAGNA PÅ RICHTERS KONSERVFABRIK I FJÄLLBACKA. DET ÄR DEN GAMLA FABRIKSLOKALEN, SOM BRANN NED 1966. PÅ VINDEN FANNS EN SAL DÄR MAN ORDNADE FESTER.
BILDERNA ÄR UTLÅNADE AV F. FÖRMANNEN ÅKE BERGQVIST, MÖRHULT. HANS FRU NANCY VAR SILLSKÄRERSKA I FABRIKEN. PÅ MUSEET FINNS EN BANDAD INTERVJU MED DEM.
KOMPLETTERANDE UPPLYSNINGAR OM BILDERNA HAR LÄMNATS AV F. SILLSKÄRERSKAN ALVA KARLSSON, FJÄLLBACKA.
    Photo: Bohusläns museum

Noteringar som medföljde bilden: "AB Gust. Richters konservfabrik. Fjällbacka. Filial till moderfabriken i Lysekil." "Richters konservindustri i Fjällbacka. Luciafest ca. 1950.Ståe...

Samtidigt förvärvat: Arkiv: M7D