• Nya torget (nuvarande Gamla torget) anläggs i Mölndal kvarnby 1924-1925. Nödhjälpsarbetare strör makadam över marken. Tredje mannen från vänster är Oskar Lund med hästen Grållen. Längst ut till höger står Korgmakar’ns Knut. I bakgrunden skymtar längst till vänster spårvagnsstallarna vid Göteborgsvägen, och längst till höger ses Svalövsbolagets lagerbyggnad och järnvägsstationen Mölndals Nedre. Nya torget finns inte sedan 1974, och alla de nämnda byggnaderna är rivna. Fässbergs kyrka, syns längst bak, är det enda som återstår.
    Photo: Mölndals stadsmuseum (Upphovsrätt)

Nya torget (nuvarande Gamla torget) anläggs i Mölndal kvarnby 1924-1925. Nödhjälpsarbetare strör makadam över marken. Tredje mannen från vänster är Oskar Lund med hästen Grållen. L...

Bildtyp: F, s/v, K, Format: 6x7 cm