Utställning om gamla bilar på Sundsvalls museum. Bilen på bilden är en liten fransk bil kallad Super B2 från cirka 1912-14. Fotograferat för Dagens Nyheter.

1 comment

• Bilen på bilden är en liten fransk bil kallad Super B2 från cirka 1912-14. Den kom till Sverige och inregistrerades 30 mars 1914 och ägdes av kamrer Oscar Wilhelm Strömberg i Ånge. 1916 registrerades den i Västernorrlands län och fick nummer Y38, fortfarande med samma ägare. Sedan bytte den ägare några gånger fram till 1920-talets slut. Därefter hamnade den på en bilverkstad.

Bilen finns bevarad och ägs sedan 1939 av Medelpads Fornminnesförening och finns på Norra berget.